• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Enbart värme, något fattas?

Daninon

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
43157
Medlemskap
2025
Hej, har en Peugeot j5, bensinare, ser likadan ut som Fiat från samma årsmodeller, 1990. Det finns enbart värme i kupén, något fattas?

Det är en bit slang/rör som har en skruv i sig och själva vajern till värmereglaget går ut i tomma intet och har ingenstans att ansluta.
De två synliga kopparrören blir båda varma…
Hur löser man detta enklast? Vill kunna mata in utomhusluften otempererad till bilen iaf..
IMG_0359.jpeg

Lösning
Tack för svar alla, nu har man blivit klokare på konstruktionen och kan förhoppningsvis rulla sin första sommar i husbil!
Kranen fungerar om man manuellt flyttar den, dvs man får luta sig lite framåt, akta sig för att inte bränna sig på slangarna och justera direkt på kranen för att få värme/kyla. Jag nöjer mig faktiskt så och kör vidare med nuvarande tillsvidare!

Daninon

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
43157
Medlemskap
2025
Tack för svar alla, nu har man blivit klokare på konstruktionen och kan förhoppningsvis rulla sin första sommar i husbil!
Kranen fungerar om man manuellt flyttar den, dvs man får luta sig lite framåt, akta sig för att inte bränna sig på slangarna och justera direkt på kranen för att få värme/kyla. Jag nöjer mig faktiskt så och kör vidare med nuvarande tillsvidare!

Lösning
Toppen