• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Elsystem EN237 Adria 2018

Lanka

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
45649
Medlemskap
2026
Hej. Jag har fått ett fel på EN237 enheten. Hela bodelen är död, batteriet är ok. Spänning fram till enheten allt ok. Men den är svart. När jag tar bort 2am säkringen klickar det till och panelen tänds och sen slocknar igen.

Hej. Jag har fått ett fel på EN237 enheten. Hela bodelen är död, batteriet är ok. Spänning fram till enheten allt ok. Men den är svart. När jag tar bort 2am säkringen klickar det till och panelen tänds och sen slocknar igen.
Har du belastat batteriet, det kan visa 12volt utan belastning

Konstigt att det klickar och tänds upp en kort stund när du tar bort en säkring, , hur länge sen var det sen du använde bilen,
En kompis till mig hade liknande, tog bort batteriet som satt och satte dit ett från sin personbil ,då funkar det , sen fick han ladda det vi tog bort,

Körde den för en vecka sedan. Har läst en massa olika trådar på nätet om att det är ett vanligt fel att relät är kapput.

tveksamt om det går på denna varianten. Det verka vara inbyggt/inkapslat. Provat det mesta nu får nog ge upp och be firma kolla vad som hänt.

Jag hade (om inte bilen är för gammal) anmält det som en maskinskada till försäkringsbolaget.

Lutar åt det. Jag har en försäkring som inkluderar detta. Men tänkte det kunde vara något enkelt. Återkommer när felet har hittats:)

Tillbaka
Toppen