• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EN UNDRAN ?

F

F.d. 10180

Guest
Hej alla husbilsägare!
har någon tänkt på behöver vi dursrum som tar onödig plats i husbilen alla kampinplatser vi besökt har kanon dursar. Och att alla ställplatser i Europa har durs för 50cent-5.00 kronor.har en kompis som vill ha husbil utan durs.har haft husbil i ett år har dursat i den 3gånger efter en dagetapp stannar vi ställplats det första vi söker upp är toa+durs inga problem med att värma upp vattnet mindre tömning av gråvattnet är det någan som har sett en husbil utan durs som jag kan rekomendera till min kompis fundera på detta så det finns ett utbud av husbilar av senare årsmodell utan durs ett förvarings utrymme mer (expel.torra varor)
Verkstan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8036

Guest
Sv: EN UNDRAN ?

Hej,

Vi har en Travelmaster med duschskåp som vi sällan använder (det har dock hänt) och detta använder vi annars till garderob för ytterkläder och annat som kräver full hänghöjd plus att det fins plats för diverse på golvet.
Vintertid kan ju annars tjocka ytterkläder vara ett prblem att få plats med likadant fruns aftonklänningar.

Har bara spännt en duschdraperispång mellan väggarna så har man inte förstört något genom att borra hål eller dylikt. Funkar jättebra

Skulle man behöva använda duschen som dusch är det bara att lyfta ut kläderna så länge.
 

A.son

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2024
Sv: EN UNDRAN ?

Vi har också en Travelmaster där duschen utnyttjas flitigt. Skulle aldrig skaffa en husbil utan dusch om man som vi fricampar för det mesta.
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: EN UNDRAN ?

Hejsan!
Visst det är ju inte alltid man använder duschrummet i husbilen, när man står på campingar, men det är ju en bra förvaringsplats då istället,:wink: men när man fricampar är det ju skönt att få ta sig en liten dusch, så inte skulle jag vilja vara utan duschen, men det är ju tur och bra att vi alla tycker olika.
Fast det är ju lite jobb när man ska duscha, för då måste man ju ut med alla grejerna som står där...:confused: och det är inte lite, enligt min make...konstigt:D

Hälsningar från

Country
 

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Sv: EN UNDRAN ?

Åker nu husbil 6 året det är för mig den stora friheten;kan stann var jag vill sova var jag önskar
Tex mitt i klorofyllen,nära arangemang av olika slag,på en parkering i stan Eller släkträffen mmmm
Durchen är oumbärlig för oss fungerar kanonbra

Sover aldrig på camping
Huvudanledningen är ej kostnaden
Vi trivs inte på camping

Som väl är lever vi ju i ett fritt land, så så man kann välja hur man vill ha det

Önskar er ett trevligt husbilsliv

Julle
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: EN UNDRAN ?

Visst kan man välja hur man vill ha det och de nätter vi stått på caming är lätt räknade. Men ursprungsfrågan var om det finns husbilar utan dusch. Och vid närmare eftertanke tror jag inte att jag sett det. Så där är det inte så lätt att välja. Visserligen finns det bilar med ett toalettutrymme där duschen egentligen inte är brukbar så dessa man man ju säga är utan dusch.

Själv skulle jag, som många andra här, inte kunna tänka mig en bil utan dusch. Men det beror som sagt på att vi mycket sällan står på camping.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: EN UNDRAN ?

nej, verkstan - alla ställplatser i Europa har inte alls dusch....du har helt fel

campingplatser har visserligen dusch, men många ute i Europa, och i Sverige också för den delen är så snuskiga att vi väljer att duscha i bilen

vi spar in på många onödiga campingkostnader eftersom vi är relativt oberoende av campinplatsens faciliteter som toaletter o duschar.

en husbil utan duschkabin vore för oss helt otänkbart

ds
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: EN UNDRAN ?

Måste erkänna att jag tycker det är mysigt att duscha i min egen ägandes husbil!, har även använt duschen på camping.
En av fördelarna är att det känns fräscht i duschen när man är färdig, städat på köpet så att säga.
I min Adria husvagn var det ju en kombinerad dusch/toalett där man blaskade ner hela toan och med ett draperi som avskiljning, det finns husbilar med samma lösning och det är nog det närmaste duschfri husbil du kommer!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: EN UNDRAN ?

Vi kan inte tänka oss en husbil utan sep. dusch. Det har blivit mer sällan vi använder oss av campingplatser och om vi är där så är det så här: när jag, Eva, ska gå till duschen så ska jag packa min "lilla" väska med allt jag behöver för min uppfräschning och det har blivit en hel del med åren. Det är enklare att även på camping hygiena i husbilen. Vi använder även toaletten jämt för det känns mer fräscht och är så enkelt att tömma (mitt jobb)

Eva HBK 9
 
Toppen