• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En "NY" singel.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: En "NY" singel.

Hej Gomer,

Synd det här med sambon, men Flisan är inte det sämsta.

Vi har också en Flisan. En 7kg Shih Tzu som inköptes i Dalarna för 8 år sedan och fick
just namnet Flisan.

Nu packar vi bilen och senare i eftermiddag, drar vi mot Italien.

Flisan är självklart med.
 
F

F.d. 11078

Guest
Sv: En "NY" singel.

Hei

Jeg har leid ut leiligheten min og kjøpt husbil. Er også singel så det er godt med plass. Og blir jeg lei så er det trivelig å besøke mamma noen dager. :wink:
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: En "NY" singel.

Hej
Jag blev också singel/änkling vid nyår. Vi får se hur det går första sommaren ensam i husbilen.
Classe
 
F

F.d. 25181

Guest
Sv: En "NY" singel.

Är intresserad hur det gått för dig i sommar?
Också ny singel med husbil:confused:
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: En "NY" singel.

Är intresserad hur det gått för dig i sommar?
Också ny singel med husbil:confused:
Ja jag är fortfarande singel, det har inte känts akut att ändra det så snabbt.
Husbilsåkandet blir ju annorlunda. Det är inte lika kul att vara ute ensam.
Har dock varit ute några veckor och helger med barnen och goda vänner.
:mcride:Jag passade på att lära mig att köra MC också så det tar ju bort tid för husbilsåkande.
Båda aktiviteterna mår ju bra av krokiga vägar och sommarväder.
 
F

F.d. 25181

Guest
Sv: En "NY" singel.

Det blir en ensam kall vinter utan husbilsäventyr. Kör du på vintern?
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: En "NY" singel.

Det här blir andra vintern så jag har väl inte så djupt rotade traditioner.
Eftersom jag inte har vinterdäck så ställer jag nog av bilen i vinter
Själv då?
 
F

F.d. 14497

Guest
Sv: En "NY" singel.

hej på er singlar
har nu kört dom senaste åren som singel, både på gott och ont.
jag börjar min andra resa söderut i morgon,fredag och mål är Spanien, fram till mitten av april för att vara hemma i början av maj. och då skulle jag kunna tänka mig att göra en träff för singlar av bägge kön, för att ventilera frågan att köra singel mm, ev en gemensam tur vid annat tillfälle..........kan det vara något för oss singlar????

............................//lowelowe
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: En "NY" singel.

Hej.
Är också singel (änkeman) och påbörjar också min andra resa till Spanien över vintern. Åker med TT-line den 1 oktober. Vi är 2 husbilar (också singel) med målet Bolnuevo i södra Spanien där vi var i vintras. Även om vi är några stycken på campingen som är singlar skulle det vara trevligt med fler. Så Ni som har möjlighet, packa era husbilar och kom ner. I annat fall skulle det vara roligt att kanske träffas i Sverige till sommaren på någon träff.

Göran
 
F

F.d. 25181

Guest
Sv: En "NY" singel.

Vi har tidigare åkt husbil hela året. Nu blir min första ensamma vinter. Bilen får nog stå. Tjänar man något ekonomiskt på att ställa av den?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: En "NY" singel.

Nu blir jag lite avundsjuk på er som ska dra söderut. :msn_island::msn_sun:
Trevlig resa! Jag kommer efter, men det dröjer nåt år eller två.
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: En "NY" singel.

Hej på er alla singlar . Jag sällar mig också till singlarna nu eftersom hustrun hastigt gick bort i början av september . Hobbas träffa några av er till våren och sommaren :mcride:
 
E

ernst2169

Guest
Sv: En "NY" singel.

Hej på er alla. Jag sällar mig nu till singlarnas skara här i HBK.
Hör gärna av er. :wink:
 
F

F.d. 55417

Guest
Sv: En "NY" singel.

Hej alla singlar.Blev själv singel i februari och skaffade en liten Pössl som jag och min lilla shi-tzu Molly varit ute med hela sommaren.Det är min enda bil så jag har skaffat dubbdäck för vintern och stängt av bodelen och det verkar funka.Singelträff tycker jag vore toppen,det finns tydligen många singlar;)
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: En "NY" singel.

Hej alla !

Jag är också singel(förutom hund o papegoja).....men även ny på detta med husbil, köpte den för några veckor sedan. Har inte så mycket som varit inne i en husbil/husvagn tidigare.
Så efter ett 27 års "Torparliv", så ser jag fram emot våren.
Och detta med ev. "Resesällskap" till något mål låter positivt och trevligt, speciellt med min bristfälliga kunskap.
Har planer på att försöka hyra ut torpet till våren, och då periodvis under sommaren.

mvh Stig med vänner !
 
F

F.d. 6017

Guest
Sv: En "NY" singel.

Hej! Otroligt att hitta en singel från samma lilla stad Söderhamn.:mh4: Har du haft husbil länge?:quest:
 

Mrpingu1

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Västerås
HBK-Nr
8533
Medlemskap
2023
Sv: En "NY" singel.

Hej alla singlar.
Blev medlem i fjol, efter att ha skaffat en egen go husbil. Tidigare har jag hyrt, men nu åkar jag eget. Har varit singel 4år, gillar det mesta, kommer att åka en massa, massa iår. Hoppas det blir att "vi" likasinnade kan träffas.
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: En "NY" singel.

Är ny singel, blev änka vid nyåret, har bara varit ute en gång, det var ju inte detsamma så att säja, hur har det gått för dig? Hälsningar Ewa-Lotte
 
Toppen