• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En markis fråga

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej
Nu börjar "nya" bilen vara färdigpackat samt det mesta har jag gått i genom så man vet hur det funkar, på gammla bilen hade vi Fiamma markis ca 4 m där fanns ett stag som man spände i mitten så inte markisn skulle hänga i mitten, ikväll snurrade jag ut markisen på nyförvärvet som är Omnistor 5,8 m där fanns inget stag eller fästen i mitten är det meningen att markisen skall hållas utan stag (mellan husbils väggen och markisyttrekanten) http://hem.passagen.se/gosoft/markis stang 1.jpg
Ett sådant stag hade jag också som på Gunnars bild.
Bara jag skulle komma mig för att ta några bilder så skulle jag byta ut bilder här på min husbil samt avatar
Ha de paffw

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: En markis fråga

Har en Omnistor 8000 och där ska det inte vara någon låspinne.

Man låser med ett litet vred på dom två knän som sitter mot frontskenan.

Kanske en sådan markis du har nu?

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Omnistore har 2 typer stenger, den som normalt følger med markisen og er laget av runde rør - 2 som henger sammen med en fjær og en som passer inn i ene enden av de andre og står mot en fjær inne i det lange røret. Den andre typen er laget av firkantrør og står som en bue. Selv har jeg 2 av standardtypen og en bøyd. De to rette ute på endene av markisen og den bøyde på midten. Den bøyde er alltid ekstrautstyr.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Omnistore har 2 typer stenger, den som normalt følger med markisen og er laget av runde rør - 2 som henger sammen med en fjær og en som passer inn i ene enden av de andre og står mot en fjær inne i det lange røret. Den andre typen er laget av firkantrør og står som en bue. Selv har jeg 2 av standardtypen og en bøyd. De to rette ute på endene av markisen og den bøyde på midten. Den bøyde er alltid ekstrautstyr.

Hej Knut och tack för senast(Bumerang instruktion), jag måste erkänna att jag fick ta till google översättning för att förstå vad du menade. (har jobbat med försäljning förut i Norge Sverge O.Danmark har alltid förstått talspråket på norska, Danskan har varit enklare att förstå i skrift) Jag har endast markis, såg att det fanns runda plast hylsor i markisens framkant en i varje ända och en lite bakåt från mitten sett.
Efter att jag skrev mitt första inlägg såg jag att vattnet slipper att rinna ner på marken genom hela fram kanten. På Fiamma var det tätt så man måste ha markisen snett så vattnet slapp bort
Ha de Paffw

Senast ändrad:
F

F.d. 25057

Guest

Hej
När det ändå pratas om markiser, har en Fiamma F45, efter en orkan i Kroatien i år så går inte min markis in riktigt i boxen när jag vevar in den, hakar i lite på höger sida, förmodar att det går att justera , men min fråga, någon som vet hur man gör ?.
Guy

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Hej vänner. Det finns ett stag som följemed omnistor marksider. Användt det..

Toppen