• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En hund till

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Ja idag kommer det hit en blandis skall se om det funkar mellan Zimba o den och så den inte är rymningsbenägen.
Min granne i klubben Eugen fick nys om den o tipsade mig. (Ja nästan granne.)
Skall ha den på prov, ja den skall kunna gå ut o in som Zimba för dörrarna måste man kunna ha öppet när våren kommer.
Hade altan dörren öppen hela dagen igår, märkte direkt att hunden blir gladare.
Har man dörren stängd så hoppar han på dörren o vill in eftr 2 röda.
Återkommer Susanne
 
H

hianders

Guest
Sv: En hund till

Spännande!! Ser fram mot vidare rapporter! Lycka till med vovven!

Inger
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: En hund till

Ja nu har en liten knubbig blandis kommit mestadelens labb i.
Hon är lydig och går ingenstans verkar det som men det märks att hon saknar sin husse nu.
Ngr skall o lite gnäll men vi får se när det gått ngr dagar.
Man är ju ej van att det är ngn som skäller för det kan ej Zimba. Lägger in ngr foton senare./susanne
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: En hund till

Nu har du allt fel Susanne, Simba kan visst skälla, han gjorde ju det en gång när vi satt på altanen hos er, och alla reagerade: Vaaa!!!! Han skällde!!!!:twitcy::twitcy:
Lycka till med nya vovvsingen!
Annette
 
Senast ändrad:
F

F.d. 10728

Guest
Sv: En hund till

Hej. är bara nyfiken. Var kommer blandras valpen ifrån? Och vad är det för raser?:eek:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: En hund till

Ja nu har det gått en natt och vår gamla Zimba har varit förpassad till vårt sovrum!
Damen jag skulle ha på prov har inte släppt fram Zimba morrar o bestämmer.
Och jag har också bestämt mig, inte denna hund till Zimba.
Nikki som hon heter är jättego annars men ni som känner Zimba sen tidgare förstår nog mig och vad jag menar, han går ju här som han vill.
Ja han skall ju få njuta av livet sista åren och inte känna sig nertryckt.
Tyvärr stämde inte kemin inne.
Nu väntar jag på att klockan skall gå så man kan ringa ägaren så han får hämta sin hund.
Susanne
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: En hund till

Tråkigt att det inte fungerade, men det var väl bra att du fick pröva?
Calle
 
H

hianders

Guest
Sv: En hund till

Susanne! Skall du/ni "ge upp" så fort?! Vi tog ju hand om en hane (då 8 år) för tre och ett halvt år sen och då hade vi ju tre hanar redan (3, 8 och 10 år). Det har varit tufft, inte att sticka under stol med, men de har ordnat till det själva inom flocken. Visst måste man vara med och styra upp ibland men den som satte nykomlingen på plats var den yngsta Simon som är tuffare till psyket än Hobbe som är chef för flocken och som har ett mjukare sinnelag. Nu fungerar det bra trots att de är fyra olika inidivider. "Damen" känner väl att hon måste markera revir och Zimba är ju en snäll lite äldre gentleman som inte säger ifrån ännu. Jag skulle nog ha lite "is i magen" några dagar till i a f. Hon saknar ju också naturligtvis sin gamla familj och revir och vanor, omställning för henne också!

Men, jag förstår också om du inte vill att Zimba skall känna sig undanpetad!!!

Spännande att höra hur det går och om ni lämnar iväg henne nu.

Inger
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: En hund till

Nej Zimba kommer aldrig säga till, där han bodde innan sa han inte ifrån på ett halvår.
Han har ju varit agad innan så han blir livrädd när jag höjer rösten också.
Nej har redan bestämt mig tiken är jättego men kommer inte funka med Zimba.
Det vet jag med säkerhet.
Sedan skäller hon inne också det kan jag stå ut med men inte med att Zimba mår dåligt./susanne
 
Toppen