• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En annorlunda ställplats - Dalhalla.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En av landets vackraste utomhusarenor, Dalhalla i Rättvik, har fått ställa in och flytta fram konsert efter konsert med anledning av coronapandemin. Trots detta har man kommit på ett sätt att locka besökare kalkbrottet.

Fram till den 13 juni är det ett privilegium enbart för de som bor i närheten av arenan, men fr.o.m nästa lördag är vi alla välkomna att prova den här minst sagt annorlunda ställplatsen.


TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
2 lax för en ställplats är i mesta laget även om det ingår käk
.... och här finns det de som påstår att maxpriset ligger på 100 spänn, men det är klart då är ju inte käket inkluderat. Nu förstår jag, det är käket som gjort att det redan är fullbokat. :cool: :msn_embarrassed:
Vi vet alla hur dyr maten har blivit......

TommyD
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Förra året badade jag i Nord-Norge så nära gränsen till Ryssland man kunde komma.

När jag läste igenom vad som ingick så såg jag att man fick BADA och då bokade jag en plats direkt, kommer nog aldrig någonsin betala 1100kr för en ställplats igen, där man måste betala 1400kr för maten "då ingår inte drickat". Nåja, jag dricker bara mjölk men dom brukar ta hutlöst betalt för mjölken.:(

Hoppas nu bara att det inte regnar när vi är där!
Det har dock regnat 2 ggr av 3 när vi varit där tidigare.:eek:
 
D

Deleted member 11118

Guest
Förra året badade jag i Nord-Norge så nära gränsen till Ryssland man kunde komma.

När jag läste igenom vad som ingick så såg jag att man fick BADA och då bokade jag en plats direkt, kommer nog aldrig någonsin betala 1100kr för en ställplats igen, där man måste betala 1400kr för maten "då ingår inte drickat". Nåja, jag dricker bara mjölk men dom brukar ta hutlöst betalt för mjölken.:(

Hoppas nu bara att det inte regnar när vi är där!

Lite trådkapning, badade du i Grense Jakobselv för närmare tror jag inte man kan komma. Jag var där för några år sedan
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Skrev just ett inlägg i en annan tråd om priserna på de populäraste ställplatserna, men undrar om inte den populäraste av alla trots allt är Dalhalla som blev fullt på nolltid och nu har man släppt nya datum för intresserade till det facila priset av 2.495 kr/bil och natt.


TommyD
 
Toppen