• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elverket leverera, bodelen tar inte emot

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hej har ett Electrolux Tec 29 inbygd elverk Förra veckan hade jag kraftverket i gång allt ok, i dag när jag startad det så visade displayen att ger ut 240 v förbrukningen visade 0 kw och ingen ström kom till bodelen vad kan ha hänt under veckan? Har kört ca 150 km mellan starten förra vecka. Finns det någon som varit med om sådant.
MVH
Ulf Wikar
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.596
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Elverket leverera, bodelen tar inte emot

Hej, svårt att hjälpa till utan elschema men när du startar elverket så måste det finnas någon funktion/relä eller dyl. som kopplar bort 230V sladdingången och kopplar över till elverket, montro något där som strular.

Lycka till. JANKRO.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Elverket leverera, bodelen tar inte emot

Nu är vi hemma igen när frun plockade bort lite grejer ur skåpet kom hon åt säkringarna (säkringarna är dåligt placerade "kastar" man i en väska eller ett par byxor så kan säkringarna slå av hänt en gång förut och då funkar åtminstone inte kylskåpet på gas)
märkte att kylskåpet inte funkade i kväll vred upp säkringarna 2 st till baka tryckte på en gul pinne startade upp kylskåpet allt ok. Prövade elverket före jag skulle föra bilen till veckouppställningsplatsen och då funkade elverket så jag vet inte vad som varit fel
Ha de Paffw
 
Toppen