• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eltillsats till Truma combipanna?

F

F.d. 3753

Guest
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Knaus
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Värme
Vi har en Truma combipanna i våran Knaus Traveller 595 från 1997 som fungerar perfekt, än så länge. Nu undrar jag om någon känner till om det går att eftermontera en 220v tillsats eller om man då måste byta hela pannan.
Finns det något annat alternativ än gasol för att få varmvatten när man har tillgång till 220v?
 

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Hej!

Det finns ett företag som tillverkar sådana tillsatser.
Skicka ett mail med uppgift om vilken typ av Truma du har och i vilken typ av bil den sitter och adress så får du broschyr med prisuppgift (tyvärr ganska dyrt med min börs mätt)
info@ingenjorsteknik.com

Lycka till
Max
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.849
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det finns en eltillsats för varmvatten om din panna är nyare än 6/97 och den är av rätt typ. Titta på skylten på pannan och hör med Alde som säljer Truma om det går att montera denna tillsats.

Från Truma's Hemsida:

Elektro-Heizmanschette (230 V, 450 W) zur Bereitung von Warmwasser ohne Heizungsbetrieb - erhältlich jedoch nur für Geräte ab Baureihe 2 (ab Bj. 6/97)- Nicht für die Trumatic C 6002 EH nachrüstbar!
 
Toppen