• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Elproblem

Iniv77

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30062
Medlemskap
2024
Hej, behöver lite hjälp och stöttning. Vår husbil Frankia 2009 känner inte av när vi kopplar in strömsladdev 220 volt. Displayen visar ingen kontakt eller att bilen känner av elen. Det är ström i stolpen. Tror ni det är en säkring som gått eller var kan man börja söka efter felet?
Kan tilläggas att jag flr ett tag sen satte laddhybriden och husbilen pa samma uttag så att proppen gick i huset. Kan detta ha bidragit till fel i husbilen?
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.396
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Hej, behöver lite hjälp och stöttning. Vår husbil Frankia 2009 känner inte av när vi kopplar in strömsladdev 220 volt. Displayen visar ingen kontakt eller att bilen känner av elen. Det är ström i stolpen. Tror ni det är en säkring som gått eller var kan man börja söka efter felet?
Kan tilläggas att jag flr ett tag sen satte laddhybriden och husbilen pa samma uttag så att proppen gick i huset. Kan detta ha bidragit till fel i husbilen?
Har du kollat säkringarna och jordfelsbrytaren i husbilen?
 

Iniv77

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30062
Medlemskap
2024
Ja vi hade gjort det men kollade igen. Insåg problemmet och det visade sig att det satt ytterligare en säkring på kabeltrumman som man drar ut på utsidan och in i väggen. Så nu är drt löst. Stort tack för att du svarade och ville hjälpa!!
 
Toppen