• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elproblem i vår Adria Coral 670 SL 2010

keba02

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
4579
Medlemskap
2024
Under vår semesterresa förra veckan på östkusten och sedan Östersund och Orsa så råkade vi ut för ett elproblem som vi inte lyckades lösa trots besök på husbilsfirma i Östersund.
Det som hände var att kylskåpet, pannan och eltändning till spisen och till ugnen slutade fungera. Frugan hade gjort mat på spisen och då fungerade tändningen till spisen men när vi sedan efter ca 20 minuter skulle ställa tillbaka saker i kylskåpet så upptäckte vi att det var helt svart. Efter hjälp på husbilsfirman så konstaterades att det var 10amp säkringen som var märkt "heater" som hela tiden "smäller" när vi försöker byta ut den. Man försökte då koppla ur en sak i taget för att försöka lista ut vad som orsakade att säkringen gick hela tiden. Man började med kylskåpet och fortsatte sedan med spisen och sedan pannan, elkablarna till ugnen gick tyvärr inte att få fram utan att demontera den men man ansåg det vara liten sannolikhet att den skulle ha orsakat elproblemen.
Så tyvärr har vi inte lyckatats lösa problemet ännu och undrar därför om någon annan råkat ut för något liknande problem eller har några bra tips på vad vi kan kolla upp innan jag lämnar in bilen på verkstaden.

Kenth Andersson
 
Toppen