• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elmia

Ingo

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Grattis till biljetterna, vi hade tur att få till område 1 tack vare vår vän
Krister(151) som låg i startgroparna i morse.
 
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Elmia

:music-icon: Vi ochså tack vare Hasse & Eva trassel så kommer vi inn på Elmia i år me. MVH Kenth & Lisbeth.:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon:
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Elmia

Ja, vi fick också biljetter till Elmia men på område 2, men det skall bli kul:yes: :music-icon: :music-icon: vi syns Pelle O Monica
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Elmia

:music-icon: :music-icon: Vi kommer oxå till område 2, Bigge o Annelie :mcride: :music-icon: :music-icon:
Ni som inte fick nu, kolla igen på http://www.ticknet.se
Jag var inne idag 23/2 och reserverade 1 biljet på område 1 och fick en biljet på område 2 !!!! Ge er inte!
Alla biljetter som reserveras måste lösas ut senast den 28 februari!!
Bigge
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Elmia

Vi skall också till Elmia och område 1.
Hoppas att det fortfarande är sommar då.
:yes: Lena & Leif:wub:
 

BosseoGittan

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Haninge
HBK-Nr
60
Medlemskap
2022
Sv: Elmia

Hej! Vi hade turen att få biljett till område 1. Hängde på låset och beställde 3 sekunder efter kl 09.00.
:music-icon: Många hälsningar Bosse och Gittan Falge.:music-icon: :D
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Hej !
Vi åker till Tyskland, på höstträff.Arrang av Märit och Bent.
Det börjar 17 sept. och då måste vi åka ner på helgen.
Så ELMIA får klara sej utan oss.
hälsningar Barbro och Gert i Tungelsta
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Nu har vi varit på Elmia i så många år och stått både "inne" och "utanför"och för alldel
lika trevligt på båda ställena. Iår har vi planer på att besöka mässan i Tyskland i stället.
Kanske kan vi träffa HBK;are där också.
:mcride:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Elmia

Om du med Tyskland menar Düsseldorf så är det bara att rekomendera.
Jag har varit där många gånger och hoppas ha möjlighet i år igen.
Vi kanske syns eller så gör vi en organiserad tripp och får med oss ett större gäng som vi samlar upp efter vägen.

Ska vi organisera en gemensam resa??
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

:spinny: Verkar mycket intressant,som alternativ till Elmia.När är den mässan?
Vi hänger gärna på om det passar in i programmet. Som "panchisar"
är det väldigt svårt att få tiden att räcka till allt man vill göra .Förstår inte att
man kunde hinna med så mycket roligt när man arbetade så mycket som vi
gjorde ? Men nu njuter vi verkligen av livet! Efter alla år på sjön är husbilslivet
verkligen livets efterrätt bekvämt och mysigt och den underbara kamratskap
i umgänget som vi upplevt,särskilt som medlemmar i HBK.Mvh.till Er alla och
särskilt till Gunilla och Birgitta.:spinny:
SivoLasse:spinny:
 

Sune A

HBK styrelse suppleant
Inlägg
112
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Det var bra ide kunna åka med flera i grupp till mässan ,kommer det mer info om resan mvh Sune A.:mcride:
 
F

F.d. 9091

Guest
Sv: Elmia

Måste som nybörjare fråga vad är det för biljeter och område ni snackar om?? Har inte varigt på mässan på många år (Var med pärona som glytt:wub: ) Ska åka ditt i år men vet inte om det går o få plats på campingen när det var lastbils mässan så gick det iaf inte att boka plats:mad:.
 
Senast redigerad av en moderator:

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Elmia

Jo det är så här att få plats i område 1 då måste man vara snabb. på nätet eller ha kontakter. därför alla pratar om att vara där, men det är ok att parkera i område 2- 3
men då är den förmannade backen där. Det är skillnaden.:swoon:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Elmia

Bodde på område 3 förra året. Där lutade det mindre än vad det såg ut att göra på 2:an (där det såg för dj-t ut på sina ställen! Hur man skulle få en husbil någorlunda rak där begriper inte jag!)
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Jag stod på område två för ett par år sedan. Det lutar rejält så det är näst intill omöjligt att få bilen i våg. Jag hade med mig två tvåmeters reglar 45*195 som jag pallade upp med det pallvirke som Elmia (eller husvagnsklubben som arrangerar campingen) tillhandahåller. Dessa är mest småbitar och inte lämpade att köra upp en husbil på. Det gick lite bättre att köra upp på de längre reglarna men det kändes lite kymigt att stå på två reglar som i ena änden låg på marken och den andra uppallad ca 50 cm. Område ett är i princip helt plant medan område tre har mindre lutningar här och där.

Inom parantes är det ofattbart att det inte differentieras lite mer mellan husbilar och husvagnar. Det är ju inte speciellt svårt att palla upp en husvagn så att den står i våg även om marken lutar. Därför vore det mer rimligt att husbilarna fick stå på område ett och tre och husvagnarna på område två och övriga platser i mån av plats.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Elmia

Hej Tryde,

Vill du besöka Elmiamässan, och om det är av intresse att stå tillsammans med klubbmedlemmar så kan du gå in på "HBK Forum" "Träffar o evenemang" under septemberträff så ser du om det kan vara intressant.
Hoppas vi ses :) hälsningar Carina HBK 6
 
F

F.d. 9091

Guest
Sv: Elmia

Det skulle vara skoj o träffa andra hbk"are med.. Ska kolla ev ska min fasa o sin sambo oso med dit o han har ju inte fattar hur det ska gå till han kör o drar hemmet efter sig;) ... Så han är inte med i HBK..
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen