• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elitserien

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Man är otroligt hemmablind ibland när man bara ser sina egna spelare skadas, tror inte Saik spelarna är som snälla pojklagsspelare i ett SM-slutspel heller, var samma gnäll i fjol oxå när Brynäs vann :D:D

Hörde ett rykte att Valbo skulle få spela resten av matcherna mot Saik då Brynäs uppträder som ett pojklag ;), har en känsla att det går för lätt nu och det kan straffa sig när semifinalerna börjar för Skellefteå men hoppas dom klarar av detta och får vinna i år
det är dom värda.

"Otroligt hemmablind" så det är Ok att medvetet skada varanda i hocky?????:confused:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Elitserien

"Otroligt hemmablind" så det är Ok att medvetet skada varanda i hocky?????:confused:

Fick känslan av att det enligt dig är det Brynäs som medvetet skadar spelare som du menar i ditt förra inlägg och jag tyckte det var hemmablint att ens skriva så, skador blir det hela tiden och många märker inte ens att det händer, man kollar ju inte så noga vad sitt eget favoritlag gör med klubban, bara motståndarna:rolleyes:
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Fick känslan av att det enligt dig är det Brynäs som medvetet skadar spelare som du menar i ditt förra inlägg och jag tyckte det var hemmablint att ens skriva så, skador blir det hela tiden och många märker inte ens att det händer, man kollar ju inte så noga vad sitt eget favoritlag gör med klubban, bara motståndarna:rolleyes:

Snäll kolla dessa händelser på bilder o filmer som finns, dessa skeden visas i repris på TV och jag var faktiskt på hemma matchen här i Skellefteå, se vad sin händer. Visst kan man vara hemma blind men men jag är inte ensam om att tycka detta t o m brynäsbloggare håller med om att knätacklingen på Möller är ful. Ja, visst kan skador hända men men på villket sätt inträffar dessa skador bara en fråga???:confused:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Snäll kolla dessa händelser på bilder o filmer som finns, dessa skeden visas i repris på TV och jag var faktiskt på hemma matchen här i Skellefteå, se vad sin händer. Visst kan man vara hemma blind men men jag är inte ensam om att tycka detta t o m brynäsbloggare håller med om att knätacklingen på Möller är ful. Ja, visst kan skador hända men men på villket sätt inträffar dessa skador bara en fråga???:confused:
DET Är ALDRIG OK ATT SKADA NÅGON AVSIKTLIGT.
Ditt inlägg idiotförklarar ju domare deciplinnämden och granskare skulle inte dessa ha den kunskapen att bedömma vad som är OK eller inte.
En del förselser leder till åtgärder med all rätt men glöm inte att hockeyn är en kamsport med mycket pengar inblandade.
Det du förespråkar är väl något i närheten av (Korpen) eller damhockey där är det tacklingsförbud.:wideeyed:
2179:yes:
 
Senast ändrad:

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

DET Är ALDRIG OK ATT SKADA NÅGON AVSIKTLIGT.
Ditt inlägg idiotförklarar ju domare deciplinnämden och granskare skulle inte dessa ha den kunskapen att bedömma vad som är OK eller inte.
En del förselser leder till åtgärder med all rätt men glöm inte att hockeyn är en kamsport med mycket pengar inblandade.
Det du förespråkar är väl något i närheten av (Korpen) eller damhockey där är det tacklingsförbud.:wideeyed:
2179:yes:
Snälla du var har jag idotförklarat domare o d-nämnden, din tolkning.:quest: Det du talar om kamsport finns det också regler som man följer, sedan att det finns pengar med är inget försvar för att spelare ska skada varandra. Har jag talat om tacklingsförbud? Det ska vara rent spel gärna skysta och rena tacklingar men tilltag som t ex Carl S gjorde på Ledin är ingen bra reklam för hockyn! Nu är mina synpukter i ämnet slut!!!:dog:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Snälla du var har jag idotförklarat domare o d-nämnden, din tolkning.:quest: Det du talar om kamsport finns det också regler som man följer, sedan att det finns pengar med är inget försvar för att spelare ska skada varandra. Har jag talat om tacklingsförbud? Det ska vara rent spel gärna skysta och rena tacklingar men tilltag som t ex Carl S gjorde på Ledin är ingen bra reklam för hockyn! Nu är mina synpukter i ämnet slut!!!:dog:
En liten fråga alla de tillfällen du påpekar att spelare AVSIKTIGT försöker skada motspelare blåste domaren för detta?
Om domare inte blåser så har det ju inte hänt något eller hur? Spelförståelse kallas detta.
Bra vore att man kollade lite i reglerna så förstår man bättre och man får en bättre behållning av matchen.
Domare blåser utvisning för
Uppenbart för alla - spelförstörande - förändrat spelinnehav - farligt spel - osportligt uppträdande.
Kanske detta hjälper om ni tar med er detta till nästa match.
Lycka till
mvh 2179:wideeyed::wub:
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

tack reidar,,eller lilian blir de ju då:p,, ni har ju var sitt lag,,ock lilian håller ju på V:F har jag hört,,
tänk att det finns:music-icon:
så kloka kvinns,,:music-icon:

:D:D:D
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

tack reidar,,eller lilian blir de ju då:p,, ni har ju var sitt lag,,ock lilian håller ju på V:F har jag hört,,
tänk att det finns:music-icon:
så kloka kvinns,,:music-icon:

:D:D:D
Ja det är sant så är det
Ja visst är det kul att hålla på 2 olika lag tur att vi har mer än en TV.
Lillian har varit enda kvinnliga lagledare och tränare i västsvenska regionserien för j-18 lag.
Jag själv HD i 23 år sonen nu på väg upp i serierna som HD.
Vi båda håller på FBK det har väl ingen missat.
Men mamma håller på VF.
Hockeyn är en växlande och fartfylld sport som kan förändras på några sek för den enskillde spelaren och laget.:wideeyed:
Viktigt är att man kan se det fina även i motståndare laget som i sitt eget lag och även se det som inte hör hemma i sporten och hoppas på att detta inte slinker igenom.
Ja kanske kan VF trycka till LHC vem vet tänk om de får möta SAIK vi får hålla tummarna.
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Jag var där och såg matchen.det satt långt inne med den segern.men jag är glad för den segern;););)

Puss O kram Johnny
 
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

grattis alla som har kanal 5,,en nästan gratismatch,,århundradets match,,
hela världen går omkring o biter på naglarna:p

lule--vf va namnet,,klockan 15-30 ,,lokal tid,,
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.527
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

grattis alla som har kanal 5,,en nästan gratismatch,,århundradets match,,
hela världen går omkring o biter på naglarna:p

lule--vf va namnet,,klockan 15-30 ,,lokal tid,,

Som hockeyvän så blir det nog att titta trots att inte laget i mitt hjärta inte spelar. Vi njuter av 3-0 i matcher mot Modo så länge :D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

gott med humor åke,,du håller väl på de lag som ligger närmast solstaden?:p

sen går ett rykte,,har ingen aning om sanning eller ej,,men ingen vågar sätta det på pränt,,ja fick frågan,,så klart att ja gör,,

dom påstår att färjestad lämnar WALK OWER om dom får möta VF,,:D:D:D
 

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

gott med humor åke,,du håller väl på de lag som ligger närmast solstaden?:p

sen går ett rykte,,har ingen aning om sanning eller ej,,men ingen vågar sätta det på pränt,,ja fick frågan,,så klart att ja gör,,

dom påstår att färjestad lämnar WALK OWER om dom får möta VF,,:D:D:D


Du är att rolig du!!!!!:twitcy::twitcy::twitcy:

Puss O Kram Johnny
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

EN härlig kväll för ett Skellefteå AIK hjärta men det är långt kvar!:twitcy:HEJA SAIK! Tack för motståndet och adjö Brynäs för denna säsongen!:msn_sunglasses:
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Elitserien

Grattis Modo! Mitt lag är VF.Men så gött när mupparna åkte på däng:):yes:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Ja att Saik slog ut Brynäs var ingen överaskning så Grattis till semi där väntar ett betydligt hårdare motstånd.
Men att FBK gav bort segern mot Modo var inte väntat med 3-0 och sedan 4-2 det är skit dåligt av laget rakt i genom så skall det bli Gulld får det till en regäl skärpning.
Det ser nästan ut som en läggmatch tappa 3-0 och 4-2 så det ser lite underligt ut.
Men grattis Modo ni var värda segern. Ni ville verkligen vinna FBK trodde de var klart vid två lätta mål men det gäller att spela 60 minuter när skall FBK lära sig detta.
Nu på Onsdag blir det en ödesmatch får FBK stryk där ändras förutsättningarna för vidare spel i semi.
Eller är det så att de vill avgöra på hemma banan????????????????????????????????
2179:wideeyed::music-icon:
Tar LHC match serien till 3-1 ?
Kan FHC kvittera mot LHC skulle varit kul.
:swoon::wub:
 
Senast ändrad:
Toppen