• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Elhiss och backspegeljustering ur funktion

• Startad av Startad av jannecarina
  • Startdatum Startdatum
J

jannecarina

Guest
Jag har en (Fiat Ducato) 2014 Carthago chic c-line som elhissen i förardörren samt backspegel justering bara la av .Jag har mätt om det finns spänning fram , kollat kablar i dörren och säkring som sitter vänster om ratten och alla är hela. Någon som råkar ut för detta eller som vet var man kan kan få tag i ett kopplingsschema eller vet vad som kan vara fel?

Jag har en (Fiat Ducato) 2014 Carthago chic c-line som elhissen i förardörren samt backspegel justering bara la av .Jag har mätt om det finns spänning fram , kollat kablar i dörren och säkring som sitter vänster om ratten och alla är hela. Någon som råkar ut för detta eller som vet var man kan kan få tag i ett kopplingsschema eller vet vad som kan vara fel?
Kan vara dålig jordförbindelse.

Tack :-) Men säkringsboxarna ser inte ut så på min bil . Har kollat alla säkringar både inne till vänster om ratten och boxen i motor rummet .
Hittade ett relä till fönsterhissen vid säkringsboxen inne i bilen och verkar som att manöverspänningen inte kommer fram till relät när man
vrider på startnyckeln .

Har kollat fuse-box ducato 2014-2018 Där är det samma säkring F47 till vänster sida F48 till höger sida Tror inte reläet har något med hissen att göra . Lita inte på att säkringen är hel trots det ser ut så.Mät om ström finns där Byt säkring på F47 . Funkar vänstersidan ? Ta bort säkringen på F48 ock kolla fönsterhissen o backspegeln på den sidan om säkringen är till både ock
Leffe

Har kollat fuse-box ducato 2014-2018 Där är det samma säkring F47 till vänster sida F48 till höger sida Tror inte reläet har något med hissen att göra . Lita inte på att säkringen är hel trots det ser ut så.Mät om ström finns där Byt säkring på F47 . Funkar vänstersidan ? Ta bort säkringen på F48 ock kolla fönsterhissen o backspegeln på den sidan om säkringen är till både ock
Leffe
Leffe
Hittade relät till fönsterhissen sitter under säkringarna till vän
Leffe
Jag har hittat reläet som sitter under fuse-boxen till vänster om ratten och får ingen manöverspänning till reläet när jag vrider på tändningslåset. Elhissen går igång när jag tar bort locket på reläet och trycker på kontakten . Kan vara en manöver säkring någonstans ? Jag har kollat alla säkringar i båda säkringsboxarna.

kolla f45 Finns bara tre till högersidan 45 -47 -49 Skall ge dig ett tips ! Ring verkmästarn Jesper på bilverkstan hos Bengt i Örkelljunga han kan kanske ge dig någon ledtråd . har fått många bra tips av honom 0435-55500
Det ända jag kan tänka mig mer är ett kabelbrott i manöverpanelen i dörren
Leffe

Senast ändrad:
kolla f45 Finns bara tre till högersidan 45 -47 -49 Skall ge dig ett tips ! Ring verkmästarn Jesper på bilverkstan hos Bengt i Örkelljunga han kan kanske ge dig någon ledtråd . har fått många bra tips av honom 0435-55500
Det ända jag kan tänka mig mer är ett kabelbrott i manöverpanelen i dörren
Leffe
Inget kabelbrott i dörren .kan köra elhissen från reläet ,finns ingen manöverspänning till reläet . Ska ringa till Örkelljunga . Tack :-)

Kan det vara så att det sitter en spärr till reläet om dörren står öppen så att inte hissen fungerar Prova att stäng dörren o testa ev med motorn på. Min hustru sa att en gång var jag förvånad att jag kunde köra upp rutan som var nere när vi stod i färgekö i trelleborg utan att vrida om startnyckeln men sen provade att köra ner den men då var det stopp
Knapp typ den som tänder o släcker innerbelysningen när dörren öppnas o stängs som fastnat inne

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen