Titanium
HBK Medlem
Det borde bli 12V på polerna när generatorn laddar för då finns det ju ström i bodelen.
Det är av största intresse att veta om någon kommit in i BMS på dessa batterier?
Jag har förutom SBL appen en app som heter Powerbely, den ger mer detaljerad info men jag hittar ingen möjlighet att nå BMS i den heller.
Hälsningar
Peter
Inget annorlunda vad jag vet. Helt plötsligt hörde jag det pep från displayen och sen var bodelen död.Om vi backar bandet lite.
Har ni gjort något annorlunda eller har något inträffat innan problemet uppstod?
Jag läste lite i SBL manualen om BMS och kanske är det så att den har kalibrerat sig fel och stängts av? Jag har varit ute och kört i flertalet veckor utan att ha använt nätström och bara laddat när jag kört. Har detta påverkat batteriet tro?
Tydligen ska man ladda ur hela batteriet och sen ladda det fullt igen för att kalibrera BMS. Inget som är lätt just nu då jag inte kan få ur ström ur det alls. Måste ha något annat hjälpmedel i så fall.
Är några km ifrån en husbilsfirma som förhoppningsvis kan hjälpa mig akut imorn om ingen annan lösning dyker upp.