Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du har alltså ingen personlig erfarenhet, vilket ju är var trådskaparen efterlyser, utan grundar ditt påstående enbart på att de specifikationer du läst inte uppfyller dina speciella krav?Helt ointressanta bara av att läsa specifikationen.
Så står det väl även för hydraliska? Tänker att ibland kommer ju hjulen vara i luften för att få det jämnt, eller? De skall ju klara 2500kg styck, 5T totalt och 18cm i höjd. Jag har aldrig sätt någon med stödben och som samtidigt använder ramper.Viktigt att komma ihåg i diskussionerna är att de elektriska stödbenen är STÖDBEN, inte DOMKRAFTER (som t.ex. F1-bilar är försedda med för att förkorta depåstoppen och klara 4 hjulbyten plus tankning på under 2 sekunder).
Pålle
När indikerinsgdioderna på manöverpanelen någon enstaka gång skulle tala om att automatiken inte kommer att klara av nivelleringen, kör vi upp bilen på kilar. Ibland händer det då också att vi behöver lägga klossar under stödbenen.Jag har aldrig sätt någon med stödben och som samtidigt använder ramper.
Tack, bra info. Jag ser även de med hydraliska att de får lägga klossar under, det stör mig inte. Att elektriska tar längre tid att få ut tycker jag inte heller är ett problem. Tillförlitlighet ? De går väl att “skruva” upp manuellt skulle något gå fel?När indikerinsgdioderna på manöverpanelen någon enstaka gång skulle tala om att automatiken inte kommer att klara av nivelleringen, kör vi upp bilen på kilar. Ibland händer det då också att vi behöver lägga klossar under stödbenen.
Eftersom detta händer ytterst sällan, är det inte något vi upplever som besvärligt.
Pålle
Dom skriver så här Enl,bild i manualenViktigt att komma ihåg i diskussionerna är att de elektriska stödbenen är STÖDBEN, inte DOMKRAFTER (som t.ex. F1-bilar är försedda med för att förkorta depåstoppen och klara 4 hjulbyten plus tankning på under 2 sekunder).
Pålle
Visst går det att göra så, men så stabilt att det är behagligt att vistas i bilen blir det inte (min personliga åsikt).Dom skriver så här Enl,bild i manualen
I detta fall är det uppenbart i specifikationen att slaglängden är mycket kort VS andra stödben.Du har alltså ingen personlig erfarenhet, vilket ju är var trådskaparen efterlyser, utan grundar ditt påstående enbart på att de specifikationer du läst inte uppfyller dina speciella krav?
Du kan inte ana hur många specifikationer jag läst för olika produkter och funnit att just de, av olika anledningar, inte varit något för mig.
Pålle