• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elektrisk ventil till gråvattentank

Eller MC-föraren som går omkull och skadar sig när han kör in i den halkiga sörjan, som dessutom blir halkig igen så fort det blir blött även om den har torkat.
Japp, kört MC i många år och kan definitivt referera till plötsligt, obegripligt, släpp. Tror det finns många, s k oförklarliga MC-olyckor, pga diverse utsläpp på vägen.

Har du aldrig haft obegripliga släpp? Ofta kan man relatera till oljefläck, varm asfalt, rester av sandning på väg, mm. Men också ibland helt oförklarligt. Troligen utsläpp som inte syns.
Kan berätta om en kompis. En riktigt erfaren och lugn biker. Han gick omkull med sin flickvän, helt obegripligt. Han bröt armen men hon slogs medvetslös och gled ner i den djupa vägrenen. Han sprang omkring helt förtvivlad innan han hittade henne. Då trodde han först att hon var död. Men båda tillfrisknande utan men. Flera undersökningar på platsen, inte minst från min erfarne kompis, kunde inte förklara varför de fick ett så kraftigt släpp i en moderat kurva med moderat hastighet. Min kompis fortsatte köra mc, men hans flickvän och nuvarande fru, åkte aldrig med mer.

Jag var med om en händelse för några år sedan vid Omberg, då jag var ute och gick med min hund.
Plötsligt dyker det upp två utlandsreg. husbilsplåtisar på den asfalterade skogsvägen från Höje.
Bägge körde med öppna tankar och gråvattnet lämnade en rejäl sträng efter sig med illaluktande vatten.
Då blev den promenaden plötsligt inte lika trivsam längre... :confused:

Beteendet beror naturligtvis på, att det är ont om platser, som kan ta hand om vårt gråvatten och då blir det lätt på "dette vis".
Bara diskvatten? Jojo, har du tömt tanken på egen tomt någon gång, så vet du att 100 lit gråvatten stinker ganska rejält.
Tänk, om vi skulle öppna tanken på en campingplats, strax innan vi ger oss av? Herrejösses, vilket liv det skulle bli...:eek:

Tänk, om vi skulle öppna tanken på en campingplats, strax innan vi ger oss av? Herrejösses, vilket liv det skulle bli...:eek:
Låg för ett antal år sedan på campingen i Jönköping, den strax intill Elmia. Såg en äldre husbil som checkat ut stannade mitt på rakan utanför bommarna, stod där en liten stund och körde sedan vidare. Såg inte då varför men senare kände jag doften vid en blöt fläck och en våt rand vidare efter gatan. Fixades utan elektrisk ventil. Detta trots att campingen hade gråvattentömning. :mad:

Tillbaka
Toppen