Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Japp, kört MC i många år och kan definitivt referera till plötsligt, obegripligt, släpp. Tror det finns många, s k oförklarliga MC-olyckor, pga diverse utsläpp på vägen.Eller MC-föraren som går omkull och skadar sig när han kör in i den halkiga sörjan, som dessutom blir halkig igen så fort det blir blött även om den har torkat.
Jag har kört MC. Hände aldrig mig...Japp, kört MC i många år och kan definitivt referera till plötsligt, obegripligt, släpp. Tror det finns många, s k oförklarliga MC-olyckor, pga diverse utsläpp på vägen.
Ögontjänare är ett väldigt humant ord i sammanhanget.man behöver ju inte tömma om man ser någon i backspegeln...ha koll bara..
Har du aldrig haft obegripliga släpp? Ofta kan man relatera till oljefläck, varm asfalt, rester av sandning på väg, mm. Men också ibland helt oförklarligt. Troligen utsläpp som inte syns.Jag har kört MC. Hände aldrig mig...
Kan berätta om en kompis. En riktigt erfaren och lugn biker. Han gick omkull med sin flickvän, helt obegripligt. Han bröt armen men hon slogs medvetslös och gled ner i den djupa vägrenen. Han sprang omkring helt förtvivlad innan han hittade henne. Då trodde han först att hon var död. Men båda tillfrisknande utan men. Flera undersökningar på platsen, inte minst från min erfarne kompis, kunde inte förklara varför de fick ett så kraftigt släpp i en moderat kurva med moderat hastighet. Min kompis fortsatte köra mc, men hans flickvän och nuvarande fru, åkte aldrig med mer.Har du aldrig haft obegripliga släpp? Ofta kan man relatera till oljefläck, varm asfalt, rester av sandning på väg, mm. Men också ibland helt oförklarligt. Troligen utsläpp som inte syns.
Det har jag sett med egna ögon, livet det blev kom av att frugan gick ut och tillrättavisade vederbörande.Tänk, om vi skulle öppna tanken på en campingplats, strax innan vi ger oss av? Herrejösses, vilket liv det skulle bli...![]()
Låg för ett antal år sedan på campingen i Jönköping, den strax intill Elmia. Såg en äldre husbil som checkat ut stannade mitt på rakan utanför bommarna, stod där en liten stund och körde sedan vidare. Såg inte då varför men senare kände jag doften vid en blöt fläck och en våt rand vidare efter gatan. Fixades utan elektrisk ventil. Detta trots att campingen hade gråvattentömning.Tänk, om vi skulle öppna tanken på en campingplats, strax innan vi ger oss av? Herrejösses, vilket liv det skulle bli...![]()
Du kanske aldrig körde i regn? för i regn ser man ju inte eventuella utsläpp utan känner bara när det släpper!Jag har kört MC. Hände aldrig mig...
Kommer från norrbotten kört i sol, regn och snöDu kanske aldrig körde i regn? för i regn ser man ju inte eventuella utsläpp utan känner bara när det släpper!