• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Electrolux/Dometic

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag upptäckte vid felsökning på mitt kylskåp (Electrolux RM 4281) att tändstiftet är trasigt. Det slår gnistor åt alla möjliga håll. Det finns stift både med och utan kabel. Var kopplar jag in kabeln? Den gamla försvinner in i en svart kåpa högst upp på kylens baksida. Den kåpan har inga skruvar eller någon synlig fästanordning. Kan jag komma åt uppifrån om jag lyfter av spisen? Eller går det att skarva kabeln? Det är ju hög spänning.
 

Bilagor

  • stift.JPG
    stift.JPG
    292 KB · Visningar: 14
  • brännare.JPG
    brännare.JPG
    22,7 KB · Visningar: 331

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Electrolux/Dometic

Kul problemstilling, både høyspenningsboksen og tennstiften finnes i to utgaver, med og uten kabel. Men det er kun en leder i kabelen og en høytemperatur isolasjon. Problemet med å skjøte er i hovedsak å få bra nok isolason på skjøten, og ikke skape problemer neste gang en av delene må byttes.
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Electrolux/Dometic

Jag får rätta mitt inlägg lite. Kåpan jag nämnde sitter inte alls högt upp och den har två skruvar. Så problemet är nog löst när jag har skaffat nytt tändstift med kabel. Jag byter nog även brännaren när jag ändå håller på.
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Electrolux/Dometic

Jag beställde tändkabel och brännare från Timrå Fritidsservice igår och fick grejorna idag. Det kallar jag service.
 
Toppen