• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elbilar ligger i topp

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Knarrevik, om du har vägarna förbi Åkersberga, och jag råkar vara hemma, så kan vi ta en liten provtur. Den är extremt rolig att köra lovar jag, trots att jag har snikvarianten med "bara" 350hk och bakhjulsdrift. :)

Backa och parkera - inte lika roligt.:(
Som jag nämnde har jag bara hörsägen att göra en bedömning från och en massa videoklipp.
Jag hoppas få min inom en månad, snikvarianten med bara ca 270 hk.
Eftersom jag mestadels kommer att ladda från solpaneler får det räcka med 80% laddstatus varje morgon.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Hej ! Den oftast förekommande frågan är hur lång räckvidd man har i bilen, medan det relevanta borde vara hur lång behöver jag
För vi åker 95 % av alla gånger väldigt korta sträckor, och när vi ska åka långt får vi planera lite och göra ett stopp för att ladda både bil och oss själva
Vi har haft vår i en vecka och är hittills väldigt nöjda, en KIA E-Soul 64 kWh batteri och lagom räckvidd, dessutom laddar vi från egen solcellsanläggning iaf på sommaren
Man kan naturligtvis påstå att "elbilar" är orsaken till ev. införande av kilometerskatt, men det är inte hela sanningen, politiska beslut utgör en stor anledning, bra eller dåligt får var och en ha åsikter om
Hasse
 
Toppen