Hej, använde till nu hotspot på telefonen men har nu köpt en router (TP link MR600). Vet någon hur jag bäst kan koppla till 12V el? Skarva någon kabel på EBL31? (vilken). Har Citroen Jumper så EBLen sitter under stolen.
Mvh Andre
Mvh Andre
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du kan koppla in den varsomhelst där du har 12V, jag skarvade på läslampa vid sängen.Hej, använde till nu hotspot på telefonen men har nu köpt en router (TP link MR600). Vet någon hur jag bäst kan koppla till 12V el? Skarva någon kabel på EBL31? (vilken). Har Citroen Jumper så EBLen sitter under stolen.
Mvh Andre
Tack, ska kolla backom tv'n-Köpte denna Förlängningskabel 2,1 mm - DC-kontakter ,
och klippte av den del som inte passade i routern och skruvade dit en sådan här Stickkontakt 12/24 V i stället.
Den passar då i både 12V-uttaget såsom i cigarettändar-uttaget. Hade ett ledigt 12V-uttag bakom TV´n som fick förse den med ström.
Tack, ska kolla i närheten av tv'n om jag hittar någon 12VDu kan koppla in den varsomhelst där du har 12V, jag skarvade på läslampa vid sängen.
Du kan alltid parallellkoppla med/bakom ett 12V-uttag om du saknar ledigt uttag. Säkringen borde hålla för det.Tack, ska kolla i närheten av tv'n om jag hittar någon 12V
Ibland, ibland inte.Klarar routern den högre spänning man har vid laddning?
Kolla bara så att + och - är på rätt stift - troligen är de det. Men alltid bra att kolla innan, sen är det för sent...Hittade lösningen , dc kabelsplittar från tv'n
![]()
DC-kabel splitter - 5V-48V, svart - LEDMegaStore.se
Strömanslutningsdelare, vilket gör det enkelt att ansluta två strips till en strömförsörjning. Spänning: 5-48V. Max 8A. Kontakt: 5,5 x 2,1 mm.ledmegastore.se
Ska jag göra (Vanligt med plus på insidan)Kolla bara så att + och - är på rätt stift - troligen är de det. Men alltid bra att kolla innan, sen är det för sent...
Det gör den,jag har kört TPlink både 200 och 600 modellen i 5 år utan problem.Klarar routern den högre spänning man har vid laddning?
HejKlarar routern den högre spänning man har vid laddning?
TackDet gör den,jag har kört TPlink både 200 och 600 modellen i 5 år utan problem.
Försöker att få igång TP link 600.Det gör den,jag har kört TPlink både 200 och 600 modellen i 5 år utan problem.
Jag har Telia sim i min MR600, inga problem hittills.Försöker att få igång TP link 600.
Jag Telia zim kort.
Vad har du för operatör?
Telia svarar att de inte stödjer TP Link.
Har kört flera olika SIM-kort (Telenor, Telia, Fello, Halebop) i min MR-600 och alla fungerar helt ok. Telia support pratar i nattmössan. Däremot skall PIN-kod inte användas i routern och roaming måste vara på utomlands. För att ta bort PIN-koden med en iPhone så sätt i SIM-kortet, gå in på Inställningar, Mobilnät, SIM-PIN, släck ev grön markering. Därefter fungerar SIM-kortet i routern.Försöker att få igång TP link 600.
Jag Telia zim kort.
Vad har du för operatör?
Telia svarar att de inte stödjer TP Link.