• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El-problem på toalett

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Vi har en thetford c250 den öppnar inte på elektrisk väg när man trycker på knappen till tanken så man får göra det manuellt men elmotorn som ska fixa det den funkar så vad kan det vara vore bra om någon kan hjälpa
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Vet inte vad du menar riktigt Vi har en c400 På den måste man öppna manuelt luckan till toatanken med vredet Den blå knappen är till vattenpumpen
Så jag tror du har ett vred på din med Har sett toaletter som har vredet under holken.
 
Senast ändrad:

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Vet inte vad du menar riktigt Vi har en c400 På den måste man öppna manuelt luckan till toatanken med vredet Den blå knappen är till vattenpumpen
Så jag tror du har ett vred på din med Har sett toaletter som har vredet under holken.
Tror inte att det finns elektrisk öppning av spjället, det som surrar är nog vattenpumpen
Den har funkat bra för men helt plötsligt slutade den fungera så elektrisk öppning finns på thetford c250
 

Ovrell

HBK Medlem
Inlägg
662
Kommun
Mark
HBK-Nr
17631
Medlemskap
2025
har du kollat säkringarna som sitter troligen där tanken är
kolla annars det kretskortet som sitter innanför tanken. finns även ett relä.
startar fläkten när du öppnar den manuellt .
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
har du kollat säkringarna som sitter troligen där tanken är
kolla annars det kretskortet som sitter innanför tanken. finns även ett relä.
startar fläkten när du öppnar den manuellt .
Hej. allt funkar som det ska med utsugnings fläkt , spolning och indikering av mängd i toan. Motorn som drar spjället surar när man trycker på knappen men spjället rör sej inte.
 

Ovrell

HBK Medlem
Inlägg
662
Kommun
Mark
HBK-Nr
17631
Medlemskap
2025
Du har ju ett drev på motorn som driver en kuggkrans som i sin tur driver en mindre trekantig kuggkrans som öppnar spjället
Så då borde det vara nåt av dessa tre som inte vill vara med.
Kolla den mindre kuggkransen som sitter precis rakt ovanför vredet som öppnar spjället.
Den skruven kan ha släppt fast då borde fläkten gå hela tiden.
Troligen är det nån kuggkrans dom har blivit sliten.
Inget kul att byta själv men det går. Problemet är ju att kunna få i. Två händer
Kolla detta och återkom.
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Du har ju ett drev på motorn som driver en kuggkrans som i sin tur driver en mindre trekantig kuggkrans som öppnar spjället
Så då borde det vara nåt av dessa tre som inte vill vara med.
Kolla den mindre kuggkransen som sitter precis rakt ovanför vredet som öppnar spjället.
Den skruven kan ha släppt fast då borde fläkten gå hela tiden.
Troligen är det nån kuggkrans dom har blivit sliten.
Inget kul att byta själv men det går. Problemet är ju att kunna få i. Två händer
Kolla detta och återkom.
Hej och tack för hjälpen jag har kollat på kugghjulen så ska beställa en del nya delar de såg slitet ut Haaaaadet bra
 
Toppen