Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Så kan det vara. Funderade på torkade spindelägg.Ser ut som mögel blir ju lite värme i kabeln från elskåpet och förmodligen fuktig miljö, går det lätt att torka av med lite rengöringsmedel är det nog det. Men bara en gissning.
Och gör som jag läste här eller någon annanstans. Sätt på lite eltejp här och där så att kabeln ser lagad ut. Då minskar du risken för att någon byter ut/stjäl den. För vem vill ha en "trasig" kabel?Hej. varför köpa ny kabel ? tejpa din handske , eller spraya dit en färgklick. mvh. Rolf.
Den är tung, och 9 gånger av 10 är den för lång.Hej. varför köpa ny kabel ? tejpa din handske , eller spraya dit en färgklick. mvh. Rolf.
2,5 mm² ska det väl varaNågon som kan det här med elektricitet kommer säkert att påpeka att anslutningskabeln till en husvagn/husbll SKALL vara en olje- och väderbeständig gummikabel av typen RDOE (H07RN-F), och att kabelarean SKALL vara 2,m mm².
Pålle
Nu blev jag rädd på riktigt.Kan man bara ordna en bra skarv är det en bra lösning, om man inte får ta ut mycket ström eller inte behöver så mycket, kan man t.o.m. ha olika area på kabeln 1 kvadrat mm på en kabel som är lätt att hantera. Den andra kan man ta till lite extra. Ofta är det max 10A i uttaget. Så det blir inte helt fel med en tunnare sladd, jag själv körde enfas ojordad lampsladd 0,75 kvm 25m tog bara ut 500w men inga problem alls utom att den blev stel i kylan var ju plast.
Int ska du bli rädd int!Nu blev jag rädd på riktigt.
Nja, är det inte så att kabelarean är beroende av hur uttaget är avsäkrat?Någon som kan det här med elektricitet kommer säkert att påpeka att anslutningskabeln till en husvagn/husbll SKALL vara en olje- och väderbeständig gummikabel av typen RDOE (H07RN-F), och att kabelarean SKALL vara 2,5 mm².
Pålle