Har gått in för att delge alla el-fel som jag har råkat ut för,med förhoppning att kunna hjälpa någon som eventuelt kan råka ut för samma fel.För det första så kan man hammna i ett sämre läge med en husbil,jämfört med husvagn,egen erfarenhet.Husbilen har ett så mycket mer invecklat och sår bart el system som gör att elsystemet kan bli komplett utslaget som det blev i mitt fall.Under en resa mot Töreboda så fick vi en total kortslutning i våran bil,bara motorn gick att starta.Har tänkt tanken på tänk om detta hadde hänt i mörker då lyset blev totalt svart.För att inte göra historien all för lång,bakom vänster bak-hjul så gick kablarna frammifrån ihop i en så kallat krymp-muff som hadde tagit in vatten,varav kortslutningen.Synd att inte den åtminstone satt åtminstone utanför vattenspruten.En iakttagelse jag har gjort under åren och det har inget med märken eller sort att göra att! ju mindre volten är ju slarvigare är dragningen.Nu kanske någon tänker att många drar strömen för egen del och är mindre noga och det stämmer till en del ,och även kanske vid tillverkningen.Husbilen är så mycket mer sår bar för den skull då bilen och boendedelen har så mycket gemensamt.Så ett råd är titta under eran husbil kanske eran kabel härva sitter i vatten sprutet?.Jag tror inte att märket spelar någon då de flesta har mycket gemensamt.Valle