• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ekobrottsmyndigheten!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 18590

Guest
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

De siffror som står där är väl värda att jämföras mot tidigare påståenden...
Tack för hjälpen...
 
F

F.d. 18590

Guest
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Bästa Palle

Allt Du fått utstå till följd av myndigheternas begäran beklagar vi än en gång innerligt djupt och önskar att Du sluppit.

Men det resonemang Du hänger Dig åt här och nu i detta forum, kanske bör ifrågasättas då vi tycker att det är konstigt att Du inte dryftat svårigheterna kring Ditt husbilsförvärv tidigare.

Svettigt innan vi kom överens, det var det minst sagt för personkemin var långt ifrån den bästa.

Vad var det som gjorde att Du överhuvudtaget fullföljde en affär som kändes så obehaglig? Utan tvång från vår sida och något Du helt frivilligt valde att göra. Vårt resonemang klargjorde vi tydligt för innan Du valde att göra affär.

Ditt minne verkar dessutom selektivt, Jag vill påminna Dig om att Du och Din måg och Dotter har varit hemma hos mig i bostaden i Knislinge 2,5 mil norr om Kristianstad med Din husbil.
jag citerar Dig från ditt första inlägg i ärendet:
”Säljare var Örjan Nordling som var boende i Kristianstad vad jag kan förstå”

Vi har aldrig nekat Dig att gå till Dethleffs i Boden och vi har definitivt inga problem med auktoriserade verkstäder men däremot tror vi att kunder riskerar att få det när de kommer med en importerad husbil. Något som torde vara allmänt känt bland dem som äger just en importerad husbil. Av just den anledningen påvisar vi vart Du eller andra kunder kan vända Er i den för oss norra delen av Sverige, för att bli vad vi tror mer korrekt bemötta. När det gäller saker som vi skall bekosta tar vi oss rätten att själva välja våra samarbetspartners för den gång det behövs. Men även där har vi varit flexibla i de fall våra kunder haft andra önskemål.

Att summan av detta vårt resonemang gör att Du inte alls blev förvånad över ekobrottsmyndighetens intresse, har vi mycket svårt att förstå.

I övrigt är vi av den absoluta uppfattningen av att vi väl mött upp mot Dina yrkanden i de fall Du haft problem med bilen. För det är tryggheten i garanti som är viktig efter köp och där vi alltid sökt svara upp emot både Dig och våra andra kunders önskningar.

Slutligen Palle, Du får gärna ha Din uppfattning om oss och vår verksamhet, vi har gjort vad vi kunnat för påvisa det ansvar vi tar för våra affärer. Samtidigt gläds vi åt det stora antal nöjda kunder som vi genererat och vidare de nya kunder vi kommer att få.
 
F

F.d. 18590

Guest
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Hej !
Vi har varit på besök i Knislinge och kollat HB. Alla varningsklockor ringde - på samma gång.

Åke B
Hyenamentaliteten är klädsam för vissa…Beklagligt.

När Du och Kerstin Fernbrandt var på besök i månadsskiftet Aug/Sep -08 ringde tydligen inte varningsklockarna tillräckligt högt. Ni var påtagligt angelägna om att få köpa vår fabriksnya Dethleffs I 6611 mod 2007. Men Er förhoppning att få köpa en sådan husbil för runt 550.000 var väl naivt och ytterst besvikna på att jag tackade nej skildes vi åt med orden att Ni ville jag skulle återkomma om jag ångrade mig….
Som sagt tillräckligt högt ringde inte ”varningsklockarna”

Glädjande nog konstaterar jag funnit Er husbil nu en beg Dethleffs I 6611 av mod 2004 och som troligen bättre rimmade med den summa ni avsåg att köpa husbil för.

På det sätt Du tycks vilja fånga dagarna på, är enbart nesligt och plumt.

Men men….

Detta blir troligen vårt sista inlägg här på detta forum då vi tycker att nivån ter sig mer och mer likt en sandlåda med illvilliga ”va vá det jag sa” sägare…

Lycka till alla Ni nöjda husbilsägare och gläds åt det roliga och friheten med att äga en husbil
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Örjan! Vi har aldrig talats vid.Vid tillfället hade jag en köpare på min husbil,men eftersom jag inte fick kontakt med dig,blev den affären inte av.
Anders.B
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Kan inte låta bli att skriva en rad så här på sluttampen av detta....

Tycker detta börjar verka lite komiskt, har aldrig varit med om att en person i en företagledning har gått in och svarat på inlägg efter inlägg för att försvara sig...hmmm (Tala är sliver...tiga är guld...)....hrrrmmm....kan man ana en stor portion desperation i detta...tycker nog det. Den här debatten är bra för oss som är intresserade av att skaffa/byta husbil, så man vet vart man ska vända sig. När det handlar om alla dessa stora tusenlappar som ett byte av husbil handlar om, kanske det kan vara bra att lägga på några till inför ett köp...och känna/veta att man handlar hos en seriös handlare. Jag vet i alla fall vart jag ska vända mej nästa gång.
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Kan inte heller låta bli att skriva ett par rader...

Ingen är skyldig innan man är dömd.
Bara för att det står en polisbil utanför dörren behöver det inte betyda att man är en brottsling. Att vara misstänkt är heller inte ett brott.
Jag tycker faktiskt Örjan har varit så tydlig och rak han kan vara och han har kommit med bra svar på i princip allt. Han har t.o.m lämnat sitt telefonnummer om man undrar över något mer.
Vara dålig på att svara på mail är det tyvärr många företag som är. Om det innebär att alla dessa företag är oseriösa,väldigt osmarta eller bara prioriterar annat törs jag inte gissa på.
Att post och sätesadress t.ex inte alltid är samma som adressen där verksamheten bedrivs och bilarna finns på är väl heller ingen ovanlighet.

Den enda egentliga fakta som framkommit är att det pågår/har pågått en
utredning och information från inblandade har begärts in.

Det är frestande att nu dra min "egna" slutsats och hävda att man skall vara försiktig med Palle och att han absolut inte är någon man skall köpa en begagnad husbil av. Han är ju uppenbarligen indragen i en utredning hos ekobrottsmyndigheten. Det blir man väl inte helt utan anledning och om inte den "röda lampan" lyst? Kanske är det avtalet han själv var med och formulerade som fått den "röda lampan" att börja blinka hos myndigheten ? Kanske är det därför han enligt egen uppgift heller inte blev förvånad över att de hörde av sig till honom?
Han säger förvisso själv att han inte är misstänkt för något men ekobrottsmyndigheten hör väl inte av sig till honom utan anledning? Kanske han bara försöker ge sken av att vara oskyldig genom att hänga ut Örjan N här i forumet? Hmmm..

Palle, hoppas du förstår min vinkling och håller med om att det är en intressant parallell till dina anklagelser.

Snälla alla, låt fakta tala och inte hemsnickrade spekulationer och antaganden.

Jag skall väl tillägga att jag inte har en aning om vem Örjan är eller vilka företag han företräder. Jag hävdar heller inte att han är oskyldig till vad det nu kan vara som han misstänks för. Se där, inte ens det vet vi.. ändå så kastas det nästan sten redan.
Time will tell..
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Bra inlägg Roger67
Jag kan inte låta bli att delge min erfarenhet av kontakt med Örjan.
Våren 2006 anlitade jag Örjan för att hjälpa mig med ett köp av en sådan Hobby jag nu äger. Bad om referenser och det var inga problem. Ringde en av dessa som köpt flera husbilar av honom.
För att Örjan skulle få bekräftat att jag var seriös köpare så fick jag betala in ett förskott på 15.000:-.
Han åkte ner till Tyskland för att hämta hem en ny bil av den modell jag önskade.
Väl där så kontrollerade han den och skickade bilder på den och en skada som fanns. Efter provkörning så uppfattade han att det var något lurt med växellådan och kontaktade då mig.(seriöst tycker jag)
Han kunde då inte lova leverans av en annan husbil så snabbt som jag önskade.
Jag fick istället genom en snabb och rabatterad affär med Forsbergs Fritidscenter.
Örjan krånglade inget när jag hoppade av affären. Fick tillbaka hela förskottsinbetalningen.

Döm ingen på förhand. Låt domstolen få göra det på förhoppningsvis rätt grund.
 
F

F.d. 18590

Guest
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Örjan! Vi har aldrig talats vid.Vid tillfället hade jag en köpare på min husbil,men eftersom jag inte fick kontakt med dig,blev den affären inte av.
Anders.B

Anders B -Hur skall Du ha det ?????

I Ditt inlägg från 2008-11-21, 18:05 skriver Du följande:
"Örjan! Vi har aldrig talats vid.Vid tillfället hade jag en köpare på min husbil,men eftersom jag inte fick kontakt med dig,blev den affären inte av.
Anders.B"

I ditt inlägg tidigare 2008-10-16, 21:50 skriver följande:

"Hej alla!
Jag har hittat en bil på Husbilsverket som jag är lite intresserad av men jag har ringt och försökt komma i kontakt på olika sätt och misslyckats.Personen som svarar och säger att han skall ringa tillbaks heter Örjan,kan detta vara samma person som ligger bakom andra "suspekta"affärer i Skåne.Man blir lite konfunderad när folk inte återkommer i en affär som landar på ca miljonen.Intressant om någon har nån info.
Anders.B"

Anders B, -som jag ser det borde Din trovärdigt krympa nu...
 

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Har man rent mjöl i påsen, så behöver man väl inte försvara sej. Eller?
Den här tråden, enligt min mening, gagnar ingen. Lite väl mycket spekulationer.
Vänta och se.
Bengt
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!

Jag har velat uppmärksamma medlemmar om Ekobrottsmyndighetens intresse kring mitt inköp av en husbil där Örjan Nordling är säljare och då personer är frihetsberövade.
Det är nog en nödvändighet att man skaffar sig information om det/de företag som man vill göra affär med. I inläggen finns goda tips im dessa kanaler. Dessutom kan banker lämna bra information.
Den stora textmassa i denna tråd skapar bara fler frågor varför jag inte ser något meningsfullt att delta i fortsättningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen