Ska för första gången köpa en ny = ej regad husbil i Tyskland och undrar över lite detaljer.
Registreringsbeviset (tydligen i 2 delar numera). Tyske handlaren måste väl rega på bilen för att sedan få ut de röda exportplåtarna och hur fort går det?
Röda plåtar, enl Transportstyrelsen får man bara köra 1 vecka med röda exportplåtar, gäller det även om man köpt "30-dagars" plåtar?
Det ska väl även betalas tysk vägskatt även på exportbilar, gör handlaren det i samband med registreringen?
Vikten, vid registreringsbesiktningen, väger dom även en ny bil och sätter tjänstevikt efter det? Har ju betydelse om man ska montera extrautrusning i Tyskland eller vänta med monteringen till efter besiktningen.
En som går i väntans tider ...
/Challe
Registreringsbeviset (tydligen i 2 delar numera). Tyske handlaren måste väl rega på bilen för att sedan få ut de röda exportplåtarna och hur fort går det?
Röda plåtar, enl Transportstyrelsen får man bara köra 1 vecka med röda exportplåtar, gäller det även om man köpt "30-dagars" plåtar?
Det ska väl även betalas tysk vägskatt även på exportbilar, gör handlaren det i samband med registreringen?
Vikten, vid registreringsbesiktningen, väger dom även en ny bil och sätter tjänstevikt efter det? Har ju betydelse om man ska montera extrautrusning i Tyskland eller vänta med monteringen till efter besiktningen.
En som går i väntans tider ...
/Challe