• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Egna POI-filer i Locus Map

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025
Intresserad av att använda Locus Map för reseplanering med de POI-filer du föredrar?

Det finns nu en guide för hur man lägger upp och löpande uppdaterar "egna" POI-filer i Locus Map. Den ligger under vårt forum Filer
  • Gå in på Filer enligt blå listen
  • Under Kategorier, en lista med kategorier för alla filer, klicka på POI-filer, sedan på Guider & Tips
så hittar du guiden (bild nedan från storskärm/PC, med stående platta och mobil får man scrolla ner till slutet för att hitta kategorilistan, med liggande platta hittar man dock den överst till vänster som bilden visar)

Anteckning 2019-06-18 224732.jpg

För enkelhetens skull, här är en direktlänk till guiden:
https://www.husbilsklubben.se/forums/resources/locus-map-uppdatera-egna-poi-filer.257/

Locus Map visar en karta med ikoner för dina POI-filer, klicka på en plats/ikon så får du fram en beskrivning av platsen, och dessutom starta navigering med den navigatorapp som du har i mobilen, alternativt med Google Maps. (Endast vissa navigatorappar stöds).
Testa den, den finns i gratisversion. Tror att den bara finns för Android, men är inte säker på det.

Lite kött på benen: Så här ser listan på mina POI-filer ut i Locus Map, plus kartan som visar POI-ikonerna:

2019-06-18 23.04.33.jpg 2019-06-18 23.04.40.jpg 2019-06-18 23.04.55.jpg

Genom att klicka på en ikon kan jag se platsnamnet och t ex starta navigering direkt (bild t v). Jag kan även läsa mer om platsen, och därefter starta navigering därifrån (bild mitten och bild t h);

2019-06-18 23.05.10.jpg 2019-06-18 23.05.23.jpg 2019-06-18 23.05.39.jpg

Mycket bra app med de POI-filer vi har här på HBK under meny Filer

Tillbaka
Toppen