• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Egenhet hos iPaden

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Egenhet hos iPaden

Det lät bra tyckte jag men när jag markerade alla mailen så fick jag bara två val: "Flagga" och "Markera som oläst" och inget av alternativen lät särskilt lockande.

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Problemet löst. PayPal var boven, precis som jag misstänkte. Dom ville att jag skulle bekräfta mitt kreditkort (vad det nu betyder) hos dom och är det något jag inte gör så är det just det! Jag tog bort alla PayPal-mailen och då försvann olästmarkeringen. Jag förstår inte varför inte något av dessa PayPal-mail klart redovisades som oläst, men det är väl någon finess som detta, i mitt tycke skumma företag, tycker dom har rätt till.

Jappe

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Menar du att du inte hade en blå plupp vid sidan av något mail i Inkorgen?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Svar: ja! Jag vet hur de blå pupparna fungerar. Här lyckades PayPal på något vis manipulera systemet!

Jappe

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Det tror jag inte på. Men kanske den inte kunde skicka tillbaka en ACK till servern att du hade hämtat ner och läst mailet pga dålig kontakt just då.
Huvudsaken är att det är löst nu :)

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2029

Hm?

Har du provat med en "vaktmästare-reset"?
För den som kanske är osäker på vad det betyder, innebär det att stänga av enheten och slå på den igen...

F

F.d. 25023

Guest

Jag tror nog att du Jappe har fått en släng av SBS, som vi alla får då och då, eller kanske t.o.m mutor från Android..., så som du exploderar vid beskrivningar av handhavandeproblem med iOS!

Det finns två snabba botemedel, ladda ner iOS 8.2 bruksanvisning (om du inte redan har det i iBooks-appen, och gå med på någon dataförening som sysslar med Mac och iPad/Phones. Som jag, när jag gick med i MacSeniorerna vid anskaffningen av första Mac'en.

Många av dina problem finns inte, du bara upplever så p.g.a du inte riktigt vet.

(Androiderna jag haft har jag sålt länge sedan, krångliga och för kluriga)

Lycka till!
Vännen jyrki

anita & jyrki

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag kan skilja en blå plupp från en icke-plupp! PayPal tillhör samma banditorganisation som Europasimkortet via Vodafone, verkar det som!

Vad betyder SBS?

Jappe

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

SBS=Skit Bakom Skrivbordet :) Dvs den mänskliga faktorn.
Har du enbart ett enda mailkonto i iPaden?
Ibland händer det att ett mail ramlar in utan datum (eller satt till "tidernas begynnelse" vilket i Applevärlden är 1970), och då hamnar det mailet väldigt långt ner (beroende på hur stor Inbox man har), och kan vara svårt att hitta.
Jag tror säkert det finns en vettig förklaring till problemet, men jag tror inte PayPal ställer till med något speciellt i detta fallet. Jag har använt dem under många år.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har 3 konton i iPaden + något gammalt facebookkonto som dyker upp ibland men som jag inte får tag på.

PayPal och jag har varit osams i åratal och jag använder mig av deras tjänster enbart om jag blir tvungen vilket man blir om man ska ska sätta in pengar på Europasimkortet. Jag förstår att PayPal och Europasimkort trivs bra ihop. De är samma andas barn! :cool:

Jappe

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

PayPal är en riktigt bra tjänst, dock lite dyr, men samtidigt ett bra grundskydd.

Blir man ovän med PP brukar man åka ut med huvet före, iallafall förr i tiden.

Ifall du inte har g-mail kan jag rekommendera det, riktigt bra spamfilter i det.
Vet dock inte hur pass bra appen är på en appleprodukt.
Min sambo har 2st ipads en tjock å en tunn, men dessa rör jag inte.

Toppen