• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eftermontera intercooler C25 -89

F

F.d. 24477

Guest
Skulle det passa rakt av om man köpte en IC från en Fiat Ducato -94-01? Bildeslbasen på min bil? Bränslefiltret måste ju flyttas åt sidan, det vet jag. Bäckmark "http://www.husbilsklubben.se/forums/t51600/" gjorde en egen och en Harri på forumet satte dit en från en Landrover (samma tråd). Men som sagt är det ingen som monterat en "orginal" IC?

Hur tillverkar/köper man de luftslangar som behövs? Kan man använda de som finns? Bildelsbasen

Bilen som är föremålet för förändring är en Citronen C25 2,5TD 1989.
 

nergaard

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9296
Medlemskap
2024
Sv: Eftermontera intercooler C25 -89

Du kan godt använde den men då kommer du til at ändre på indsugningsslangen som går fra luftfilteret til turboen da der ikke er plads til den. Den skal laves som et rakt rör ligesom Bäckmark har gjort. Den type som du vil använde er mycket tyk. Jeg er ved at modificere en sådan til min Peugeot J5 som er magen til C25

Jeg mangler at svejse min sammen men sender et billede med så du kan se hurdan den kommer til se ut. Elementet måler 310 (Höjd) 210 (Bred) 85 (Tykkelse):spinny:

En ny Intercooler från Ebay er mycket billigere at käbe: Ladeluftkühler (Intercooler) Citroen Jumper Fiat Ducato Bus Peugeot Boxer NEU | eBay
 

Bilagor

  • PICT0001.JPG
    PICT0001.JPG
    1,8 MB · Visningar: 2
  • PICT0002.JPG
    PICT0002.JPG
    1,8 MB · Visningar: 2
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.637
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Eftermontera intercooler C25 -89

Skulle det passa rakt av om man köpte en IC från en Fiat Ducato -94-01? Bildeslbasen på min bil? Bränslefiltret måste ju flyttas åt sidan, det vet jag. Bäckmark "http://www.husbilsklubben.se/forums/t51600/" gjorde en egen och en Harri på forumet satte dit en från en Landrover (samma tråd). Men som sagt är det ingen som monterat en "orginal" IC?

Hur tillverkar/köper man de luftslangar som behövs? Kan man använda de som finns? Bildelsbasen

Bilen som är föremålet för förändring är en Citronen C25 2,5TD 1989.
--------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan. Den nya modellen Ducato (den rundare hytten) med 116hk motor och intercooler är till största delar en nykonstruktion i förhållande till -82 till -94 modellen så den intercoolern passar kanske inte bättre än någon annan udda cooler.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Jan Eric Johansson

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Växjö
HBK-Nr
3218
Medlemskap
2025
Sv: Eftermontera intercooler C25 -89

Hej.

Jag har en hel låda med dom detaljer som du söker för att bygga om din bil.

Jag har haft det i en Fiat-89 som jag byggde om.

MVH Jan Eric:spinny:
 
Toppen