• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eftermontera fekalietank (Thetford)

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Läste i katalogen för Carthago att de har en option med fekalietank där Thetfords pumpningssystem används (se bifogad bild).
Är sugen på att se om möjlighet finns att eftermontera (själv) på vår I50 och har försökt Googla fram uppgifter på material som behövs (kassett, pump, tank mm.). Men hittar inte ett skvatt om detta på tex Thetfords hemsida.

Tänker mig en lösning där vi monterar fekalietanken EJ frostfritt (under bilen) och där kassetten används som vanligt vintertid medan fekalietanken används övrig frostfri tid.

Någon som har tips på var jag kan hitta uppgifter om ingående komponenter till Thetfords pumpsystem?



Mvh!
Niklas
 

Bilagor

  • 15684401188501759423997.jpg
    15684401188501759423997.jpg
    864,5 KB · Visningar: 263

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Tänk på att hållaren under bilen är endast till tom kassett. Så man måste ha den fyllda någon annan stans.
När vi köpte vår nuvarande bil kunde vi välja mellan kassett eller tank. Vi valde kassett eftersom vi ofta står uppställda på vår hemmahamn. Har vi valt att ha ett antal kassetter som tar med oss hem och tömmer.

Om infästningen som följer med vid köp av hållaren är för klen borde den gå att förstärka, kan jag tro.
För nog är det lockande att förvara även fylld behållare på samma plats.

Nu är visserligen kasetterna täta (tillräckligt) så de gånger vi har förvarat fyllt kassett har vi spännt fast den i garaget. Har funkat än så länge.

// Niklas
 
Toppen