• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Efterlysning: Värmekran Ducato 1992

F

F.d. 5970

Guest
Hej!

Förra helgen drabbades jag av glykolstinkande vatten inne i kupén på passagerarsidan i min Dethleffs/Fiat A 531. Värmepaketet som spökade misstänkte jag och kontaktade min lokala bilreparatör. Han lovade kika på det hela och återkomma efter ordentlig felsökning. Han ringde igår och meddelade att värmekranen inne i värmepaketet (för varmluften i förarutrymmet) var kaputt. Han kunde heller inte uppbringa någon vare sig från skroten eller via lokala Fiat-reserdelsexperter. Istället blir det att slå en by-pass på kylvattenslangen från motorn och vara utan varmluft i kupén. Nåväl, det går väl att leva med varma sommardagar, men annars...

Efterlyser således någon som har en skrotad/reservdelsbil av märket Fiat Ducato 2,5D (14 motorn) 1992 eller äldre (generation 1) eller känner till någon specialskrot el. dyl. Kontakta mig gärna om du vet någon som har en kran, eller hela paketet, så min mekaniker kan fixa min Deffleff.

- Tack på förhand och ha det så gott det går i ruskvädret!!

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Efterlysning: Värmekran Ducato 1992

Lyssna med Västerviks Bildemontering Jan Solstad. Dom skrotar lätta transportbilar och har mycket till FIAT
Hälsningar Bror

Toppen