• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efoy bränslecell, var servar man?

linander

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gävle
HBK-Nr
19849
Medlemskap
2024
Har en Efoy 140 bränslecell i min Pilote G742. Men just skriker den efter service. Var kan man få
det gjort i mellan-Sverige? Bor i Gävle.
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Enligt Efoys reklam behövs ingen service.
Vad är fel på den?
Hade en Efoy i vår första husbil. När den krånglade under vår första övervintring 2016 fick jag sända den till fabriken i Tyskland för rep. Det var enkelt tog 3 veckor och kostade 17000. Det blev dyra Ah som den producerade md dyrt bränsle.
 
F

F.d. 72435

Guest
Hade en Efoy i vår första husbil. När den krånglade under vår första övervintring 2016 fick jag sända den till fabriken i Tyskland för rep. Det var enkelt tog 3 veckor och kostade 17000. Det blev dyra Ah som den producerade md dyrt bränsle.
Aha, reparation. Jag trodde den behövde service (underhåll).
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hade en Efoy i vår första husbil. När den krånglade under vår första övervintring 2016 fick jag sända den till fabriken i Tyskland för rep. Det var enkelt tog 3 veckor och kostade 17000. Det blev dyra Ah som den producerade md dyrt bränsle.
Hände mig också!!
Köpte en husbil (Hymer B 774) i Boden, med en sönderfrusen Efoy. Till Tyskland via Kalmar. 22000:-
Det hände 2015. Har haft glädje av båda se'n dess.
 
Toppen