• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.625
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Naturligtvis finns det undersökningar (åtminstone en) när det gäller avgasutsläpp.

Den är förvisso gammal, men håll till godo...
 

Bilagor

  • Miljötest med KCR box.pdf
    161,6 KB · Visningar: 43
F

F.d. 50742

Guest
Sv: Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Tack för alla svar!
Kul att få ta del av era tankar... Jag är inte ute efter ett fartvidunder utan en bil som drar min bår utan problem uppför som nedför även i Norges hemska tunnlar och fjäll...... Funderar mest vad som kan hända med sprintshiftlådans styrdator...... inte kul att hamna i felsäkert läge... igen! Några tankar om hur en effektbox påverkar elektroniken i bilen? / Kjelle
 

nergaard

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9296
Medlemskap
2024
Sv: Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Jag äger en Renault Master 2.5 dCi 2005 och jag har monterat en Chipbox från Speedkit, när jag först monterade chipboxen kunne jäg inte känna det över huvud taket, jag flyttade lite runt på dom byglarna som är placerade på kretskortet och då kunne jäg känne en förbättring, men då kom der också svart rök från avgasrøret.

Jag åkte omkring 400 mil med boxen i min semester men afmonterede den på väg hem då jeg fik en motorlarm i en upförsbacke i Östrig, jeg ved ikke om der er något fel med boxen men jeg tyckte ocksä at motoren blev mere hård i motorgangen.



Jeg ved naturligvis inte om andre chipboxer fungerer bättre men jeg kommer inte at använde denne Speedkit box mer,kanske jeg kommer att få gjort en CPU-optimering istället:mad:
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Skulle aldrig montera detta. Bilens motor och dess detaljer är konstruerade efter en viss effekt. Risken är att man sliter ner vissa detaljer i förtid. Kan bli dyrt. Och montera aldrig under garantitid.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.093
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Effektboxar? Värt pengarna? Vettigt?

Använd inte boxarna ,chiptrim dvs ändra direkt i motorstyrningen istället.
 
Toppen