• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Effektbox

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Effektbox

Jag har en 150 Hk dukato 3850 kg den behöver man inte chippa möjligtvis skulle det finnas vettigare utväxlingar att välja på
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Sv: Effektbox

Jag besiktiga min King Cab som jag hadde tidigare besiktningsmannen
sa du har trimbox ser jag men det är inga problem du har rätt höja
Effekten 10 % som vi anser boxen gör utan ombesiktningar.
Om det gäller fortsatt vet jag inte.
:)
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Effektbox

Har kört med KCRs boxar i tre personbilar och två husbilar. Aldrig krånglat. Gör en stor skillnad. Med boxen får du en ett högre vridmoment och behöver inte växla lika ofta. En helt annan råstyrka i motorn. Om det blir ngn bränslebesparing har jag aldrig kollat. Priset är idag mycket lägre än det var i början. Har en kompis som köpt ett annat fabrikat. Bara krångel hela tiden. KCR har funnits i snart 20 år och säljer inte några skitgrejer.:)
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Effektbox

Kcr är visst komplativa med importerade bilar. Garantin dock gäller inte eftersom bilarna kan ha gått fler mil än som mätaren visar. Bilarna kan också blivit manipulerade tidigare.
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Effektbox

Kcr är visst komplativa med importerade bilar. Garantin dock gäller inte eftersom bilarna kan ha gått fler mil än som mätaren visar. Bilarna kan också blivit manipulerade tidigare.

Jo, jag är allt med på det också. Prövade att visa på ironi via smileyen.

Det som irriterar mig är det förlegade synsättet om att importbilar är fifflade med per automatik.

Hade det varit människor det hade gällt hade ord som diskriminering fort vart använt......

Vart är statistik och fakta som visar på att EJ svensksålda bilar oftare än svensksålda bilar rullar med annat trim än KCR innan KCR installeras?


Om jag köper min disktrasa till husbilen i Österrike, upphör då min fuktgaranti att gälla?

Om min delintegrerade husbil har gråfärgad hyttdel från italiensk fabrik, upphör då min rostskyddsgaranti att gälla?

Jag väljer bort KCR......
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Effektbox

Då har du gjort ett dåligt val! Detta är min personliga åsikt, sedan väljer du naturligtvis efter eget tycke. Vi kör mycket i Alperna o södra Tyskland. Det extra vridmomentet som KCR ger tycker jag är gott att ha.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Effektbox

Hej, om man läser KCR's alla punkter på där garantin inte gäller och allt som skall uppfyllas för att garantin skall gälla, och att man skall bevisa att det är boxen som förorskat skadan m.m. så blir det nästan en löjlig garanti, och man kan undra om man ens kan uppfylla alla krav även om man anstränger sig.

Troligen inte mycket att bry sig om :p:.

En bekant satt nyligen dit en box i en mindre Fiatbaserad husbil från 2003.

Jättenöjd, väldig skillnad i kraften, och förbrukningen sjönk från ca. 1,1 L/mil till 0,9 L/mil.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Effektbox

Då har du gjort ett dåligt val! Detta är min personliga åsikt, sedan väljer du naturligtvis efter eget tycke. Vi kör mycket i Alperna o södra Tyskland. Det extra vridmomentet som KCR ger tycker jag är gott att ha.

Tvivlar inte på boxen som sådan efter att ha läst om den här på forumet. Det är av principskäl som jag valt bort den hittills.
 
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Effektbox

Hej, om man läser KCR's alla punkter på där garantin inte gäller och allt som skall uppfyllas för att garantin skall gälla, och att man skall bevisa att det är boxen som förorskat skadan m.m. så blir det nästan en löjlig garanti, och man kan undra om man ens kan uppfylla alla krav även om man anstränger sig.

Troligen inte mycket att bry sig om :p:.

.....

M.v.h. JANKRO.

Nope, den är nog ganska uddlös med alla undantag så helt säkra på produkten kan de ju inte vara. Men kan samtidigt förstå att de inte vill hamna i en sits där biltillverkaren skyller på boxen. En tvist mot biltillverkares resurser och jurister är troligen inte det lättaste man kan ta sig an. Bättre då att klarificera sig fri från eventuella tvister redan på förhand.

Garanti för 800:-/år? Försäkring?
 
Toppen