• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

effekt

• Startad av Startad av F.d. 8166
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 8166

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 I TD
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: TEC
Husbilsmodell: 640
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
HEJ undrar hur man får lite mer effekt på min husbil jag tror inte att det går att sätta inen
Effektmodul för den finns bara till 2,8 J td någon som har något annat förslag?

Hej,dreva om 5.ans växel så får Du högre varvtal på 5.ans växel och därmed ett högre antal hästar när hastigheten är t.e.x. 90km/tim.
Ring till Bossings i Linköping så förklarar dom det hela.
Hälsningar mauritz.:yes:

Hej
Ja på den motorn finns inte någon genväg mer änn skruva upp trycket i den mekaniska pumpen(billigt å enkelt),byta turbo till en större.större spridare,byta till en katt med större genomströmning.Bättre intercooler,ja helt enkelt en bättre adning.Allt detta väldigt dyrt så spara dom pengarna till något roligare

När det är dags att byta däck nästa gång så kan du gå ner lite i profil visserligen blir den lite stötigare men det blir samma effekt som att göra en omdrevning på alla växlar .

Dock får man kolla belastningsindex på däcken samt så stämmer ju inte nätaren sedan .

Tillbaka
Toppen