• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Edefors, värt ett besök

F

F.d. 24414

Guest
Vi kom just hem efter en "mikro-semester" i Edefors, bara en övernattning men så fint vi hade det!
Edefors ligger ca 10 mil från Luleå uppströms efter Luleälven (riksväg 97) och är ett av Norrbotten fina fricampingställen.
Vill man så väljer man Laxede-camping på södra sidan av älven men på norrsidan är det fritt att stå och det var ca 12-14 ekipage som var där i natt, det ryms många fler på den kilometerlånga breda och plan piren.
Ett besök på andra sidan är obligatoriskt även om man väljer att fricampa då Laxholmen (där Laxede ligger) har en hel del att erbjuda om man gillar historia och minnesmärken, fikat är billigt och gott!
Vi åt god mat i vår husbil och eldade till sent på natten, en suverän kväll för hela vår familj.
På morgonen tog vi en promenad och fiskade lite men for sedan hem då jag tyvärr var tvungen till det...
Nu är alla vi tillbaka till hemmet och ska jobba på, jag har ett garage som ska byggas!
 

Bilagor

  • IMG_6479.JPG
    IMG_6479.JPG
    2,6 MB · Visningar: 4
Senast redigerad av en moderator:
Toppen