• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ebrake - elektrisk handbroms?

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.099
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
jag har en hymer byggd på nya mercedes sprinter chassie med el handbroms.vilken skillnad mot mekanisk broms ett knapp tryck och den går i
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.482
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Vet ej om din undran gäller Bossings El-handbroms men här kommer länken till en liknande lösning.
mvh Tony

 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Vet ej om din undran gäller Bossings El-handbroms men här kommer länken till en liknande lösning.
mvh Tony

Tack för länken Tony :) det var just Bossings el-handbroms som jag hittade på nätet, och på länken fick jag svar på mina funderingar :msn_thumbup:
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.370
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Efter stora problem med parkeringsbromsen vid besiktning på vår Fiat ducato 4,5 t. Alko enkelaxel.
Är den elektriska bromsen en lösning?
Eller godkänner bilprovningen fortfarande inte den som parkeringsbroms vid besiktning?
Någon som är vet.

Krister.
 

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
I samband med montering av Easy-Clutch lät jag den 19 maj i år montera E Brake hos Bossings till en totalsumma om ca 35 000 kr; där E Brake utgjorde ca 10 000 kr. Så här långt har E Brake uppfyllt de förhoppningar jag föresatt mig, där en fullständig avlastning av mina ryggkotor (på grund av metastaser i ländryggskotor) varit prioriterat.

Vad gäller bilprovningen informerades jag om att de inte använder E Brake-funktionen utan drar i spaken som om E Brake inte finns.
Åke
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.099
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Efter stora problem med parkeringsbromsen vid besiktning på vår Fiat ducato 4,5 t. Alko enkelaxel.
Är den elektriska bromsen en lösning?
Eller godkänner bilprovningen fortfarande inte den som parkeringsbroms vid besiktning?
Någon som är vet.

Krister.
E brake gör ingen skillnad vad gäller bromsverkan,den drar bara åt bromsen på samma sätt som vanligt,när det gäller parkeringsbromsen så måste den vara exakt justerad för att ge godkänd besiktning ,detta är ett vanligt problem.
 
Toppen