Tänkte jag skulle ge ett tips angående EBL99
Dom har ju lite problem titt som tätt som ni vet.
För en vecka sedan så la all 12V i husbilen av (Bürstner T625 -02 Fiat x244).
Jag motionerade dom två stora reläerna som finns och sköter tillslag av 12V enligt den mall jag skrivet förut i forumet.
Det fungerade hjälpligt, dvs jag hade 12V överallt, utan på min manöverpanel.
Det gick inte att se tankar, kunde inte mäta bodelsbatteri och klockan hade frispel hela tiden.
Tog isär EBL och gick igenom schemat från start.
Det visade sig vara vippströmbrytaren på fronten för att stänga av batterimatning (battery cut-off switch) som hade gett upp.
Den ena av dom två polerna fungerade, därav fick jag partiell ström till kretsarna i bodelen.
Naturligtvis hade jag inga sådana brytare hemma (dubbel 2-pol till-till) utan byglade helt enkelt den i till-läge.
Normalt slår man upp brytaren för att slå till batterierna, i strömbrytaren innebär det att kontaktblecken längst ner slår till, så det blir lite ”tvärtom”.
Efter bygling av dom nedersta hålparen fungerar allt utmärkt.
Lägger med en liten bild hur jag menar, naturligtvis tog jag inget foto när jag höll på, så en enkel skiss blir det..

Dom har ju lite problem titt som tätt som ni vet.
För en vecka sedan så la all 12V i husbilen av (Bürstner T625 -02 Fiat x244).
Jag motionerade dom två stora reläerna som finns och sköter tillslag av 12V enligt den mall jag skrivet förut i forumet.
Det fungerade hjälpligt, dvs jag hade 12V överallt, utan på min manöverpanel.
Det gick inte att se tankar, kunde inte mäta bodelsbatteri och klockan hade frispel hela tiden.
Tog isär EBL och gick igenom schemat från start.
Det visade sig vara vippströmbrytaren på fronten för att stänga av batterimatning (battery cut-off switch) som hade gett upp.
Den ena av dom två polerna fungerade, därav fick jag partiell ström till kretsarna i bodelen.
Naturligtvis hade jag inga sådana brytare hemma (dubbel 2-pol till-till) utan byglade helt enkelt den i till-läge.
Normalt slår man upp brytaren för att slå till batterierna, i strömbrytaren innebär det att kontaktblecken längst ner slår till, så det blir lite ”tvärtom”.
Efter bygling av dom nedersta hålparen fungerar allt utmärkt.
Lägger med en liten bild hur jag menar, naturligtvis tog jag inget foto när jag höll på, så en enkel skiss blir det..
