• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EBL 99

fiat15burstner

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12640
Medlemskap
2025
Vid årets första anslutning av 230 V till min Burstner med elektroblock 99 visade det sig att säkringen till intern laddmodul (20A) hade gått. Bytte till ny som gick direkt. Efter div funderande misstänkte jag kortis i det till åldern komna bodelsbatteriet varför nytt sådant inköptes. Samma sak hände igen.
Är det någon som har några tips?

Sv: EBL 99

Jag hade nog tagit ur alla säkringarna på EBL99 översida och sedan provat med att sätta tillbaka en efter en. Därmed får du reda på i vilken krets problemet finns.
Skulle säkringen gå när alla ovansidans säkringar är borttagna så verkar problemet vara internt i EB99.

Tack för svaret. Skall kolla på det sättet. Fick tips av kompis som haft samma problem med en Dethlef och då låg felet i en säkring under motorhuven. Skall kolla även det när regnet upphört.0
Mvh
Ingvar

Sent om sider svarar jag med att felet låg i EBL 99 och kostade mig 3.500 kr. Jag kan dock rekommendera Bosch i Falkenberg som har en kunnig reparatör.

Tillbaka
Toppen