• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyrt att vara bäst i klassen

Status
Stängd för vidare inlägg.

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Här är en länk om drivmedelspriser som är värd att läsa om man tycker att det är dyrt nu. I så fall är minnet lite för kort.
När media hittar statistik som kan bli en bra artikel som folk slukar så är man snabb utan att fundera särskilt mycket på siffrorna.

Funderar lite på hur underlaget för siffrorna såg ut då respektive nu. Då i mitten av 80-talet tog de allra flesta ungdommar körkort så fort de hade möjlighet. Så ser det nog inte ut idag. Vart jag vill komma är hur stor del av landets invånare det var som betalade för bränslet då resp. nu. Det framgår inte!

Antar att det kan inverka för den enskilde.
 

farfar66

FD HBK Medlem
Inlägg
117
Kommun
Motala
HBK-Nr
18918
Medlemskap
2022
Jag förstår att du inte förstår skillnaden på inkomstutvecklingen i landet och inkomstutvecklingen för en enskild person eller en specifik grupp. Du får kanske ta en liten kurs i nationalekonomi, det underlättar förståelsen. Så är det iallafall fall. Och ibland måste man kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Kära Kristian! Att försöka glänsa och nedvärdera andra är nog inte så bra väg att välja! OCH bränslet ÄR svindyrt oavsett vad du försöker förklara!
Jag är pensionär och har banne mig inte råd längre att ha en husbil p.g.a stollarna i Miljöpartiet som satt Sveriges bilägare på pottan! Må dom kastas ut dit de hör hemma, -sophögen!
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Kära Kristian! Att försöka glänsa och nedvärdera andra är nog inte så bra väg att välja! OCH bränslet ÄR svindyrt oavsett vad du försöker förklara!
Jag är pensionär och har banne mig inte råd längre att ha en husbil p.g.a stollarna i Miljöpartiet som satt Sveriges bilägare på pottan! Må dom kastas ut dit de hör hemma, -sophögen!
Farfar 66

Superbra skrivet. Håller med om allt.

Tomas
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen