• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyrt äga husbil

F

F.d. 2025

Guest
Med denna jakt från politiker sida på just bilars utsläpp så kommer det att bli "svindyrt" äga husbil.Förstår inte varför dom ska höja skatten på detta sätt när det finns så mycket annat man kan göra som minskar koldioxidutsläppen betydligt mer.
Dessutom skulle de då bli mer trovärda.
Är dom tillräckligt utbildade och har dom tillräckliga kunskaper för att regera över oss?
Lite väl magstarkt kanske att kalla en del politekers utspel som töntigt men näst intill vill man använda det uttrycket.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Dyrt äga husbil

Hej Dennis?
Dyrt att äga Husbil- JA.

Det är så att våra politiker tycker inte att "Svensson" skall ha det bra utan det skall kosta.

Själva åker dom till BRYSSEL varje dag eller nästan .

Ett Flygplan har inte som helst utsläpp.

Jag tycker att man skall börja i rätt ända.
Cykla till jobbet - löser det problemet????

Nej vi kanske måste kolla på vad problemet är?

Kan det vara så att det är Vi Husbilsåkare som är problemet.
NEJ, jag tror inte detta.

Att SOLEN har blivit varmare är det ingen som talar om och att vi odlade Vindruvor här tidigare är det absolut ingen som talar om.

Nej man måste ha PERSPEKTIV på det som händer i Livet.

Ja påstår nu inte att jag har lösningen på Tellus problem men man måste alltid ifrågasätta dagens Debatt för det är ju mycket att skrämma folk att inte köra HUSBIL:

Jag bara frågar: Finns det någon vettig människa som kan förklara för mig -VARFÖR-

alla Långtrade i Tyskland har såna stora problem med BILKÖER: Man har ju Lagret på Vägarna ???!!! Är detta bra för mijlön, undrar nr 35.

Men OBS!
Nu tyckte Ni antagligen att jag är en j---a Gnällspik.
Men så är inte fallet.

Det mest positiva jag vi har varit med om , det var när Vi gick med i HBK.se.
HA de:D :D :D :D ;) ;) ;) ;)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Dyrt äga husbil

Nej du Kurt, du är ingen gnällspik utan bara mycket upplyst om hur det är runt omkring dej. Personligen (har även ett förflutet inom kommunal politiken) har jag den uppfattningen att bilismen är en väldigt bra och stabil mjölk ko för staten då bilen/husbilen/motorcykeln eller vad det nu mår vara är en frihet för folk som man, även om det är ogärna, betalar för bara man kan använda den när man vill, känner för eller behöver. Där kan man ta ut pengar till staten när det behövs ett tillskott, den senaste skattepålagan är trafikförsäkringsskatten, nåt som redan är uttaget av öronmärkta pengar tre gånger. Nu har det blivit en fjärde gång och ska även tas ut en femte gång! Tror du mej inte så fråga Motor Männens VD, Maria Spetz som nog är den som är mest insatt i det fallet. Du nämner flygets utsläpp, dom är enorma! Det finns inga avgasreningar över huvud taget på planen och varför? Jo det är stenålders konstruktioner som fungerar utan haverier och stämningar därför händer det ingen utveckling på den sidan då dessutom alla världens styrelser använder sig av flygplan hela dagarna. Porche gjorde ett seriöst försök till en modern flygmotor och sålde den även ett par år men den blev för dyr och man fick inte ut samma effekt ur den som man fick av en motor som inte har någon som helst avgasrening. Porche la ner projektet efter några år då miljonerna inte räckte längre.. Som du säkert vet så jobbar Kia inom flyget sen många år tillbaka och är bra insatt i det hela som man helst talar tyst om inom den industrin, tror du mej inte så fråga henne... Tyvärr så är det bara pengarna som styr och så länge man bara betalar för miljöförstöringen så är det bra och man kan ha gott samvete. Får vi nån bättre miljö av att betala? Inte mycket, inte ens litet.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dyrt äga husbil

Jag är förvisso ingen miljökämpe eller speciellt intresserad av miljödebatten även om jag känner att det är ett viktigt ämne. Men inte visste jag att solen blivit varmare! Har den det? Hur många grader då? Eller är det så att värmeutstrålningen från Tellus har minskat och att vi därför fått ett varmare klimat? För nog tycker jag att det talas ganska mycket om just detta med varmare klimat (vilket i sin tur ger möjligheter att odla vindruvor).
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2025

Guest
Sv: Dyrt äga husbil

Problemen i sig kan ju inta vara att det blir varmare för det går ju också mot en ny istid.
Å andra sidan så är det väl klart att visst är det ett vansinne att släppa ut giftiga ämnen i den luft som vi andas. Ingen vill väl ha skit i maten heller.
Samtidigt sätter ju många tandläkare in kvicksilver ännu i munnen på folk och det tycker jag är det definitiva beviset på att mänskligheten står på botten av sin utveckling.
 
Toppen