• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dyr camping

Lars Gradén

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37230
Medlemskap
2025
Ursäkta att jag tränger mig på med fakta.

Visa bilaga 235044
Camping och ställplats är inte samma sak.

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Tog, i samband med påskhelgen, in på Knaus Camping vid Bernkasel Kues, Måsel. Frågade inte efter priset men det var tilltaget visade det sig. Allt ingick visserligen men på räkningen hade de lagt på en avgift/dag för var och en av oss för duschen. Priset blev 675 SEK/dygn. Dyrt tycker jag även om campingen var fin om än inte överdådig.

Lars Gradén

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37230
Medlemskap
2025
Om du kör förbi Bernkasel Kues och fortsätter en halvmil så ligger den alldeles utmärkt ställplats till höger.

Wohnmobilstellplatz „Brauneberger Juffer” den är alldeles vid floden. 15,00 Euro pro Nacht, inkl. Strom, Wasser, WLAN und ab dem 1.4.2025 VRT Gäste-Ticket.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Det finns flera gratis ställplatser (inkl. gratis el) i både Tyskland och Frankrike som vi nyttjar t.o.r. till vår övervintring i Spanien. Bor på camping bara när vi behöver duscha rejält och tvätta kläder/sängkläder, dock inga längre perioder.

Dom få gångerna vi hamnat på en Svensk camping har gjort att vi avstår helst att campa i Sverige. Dyrt, kräver tydligen bokning, mycket folk, hundar och barnfamiljer, nej tack.

Ett bra tips däremot är ställplatser i Gbg norra skärgården där vi har bott en vecka under reliningen i vårt hus, kostnad 230kr inkl. el. Helt OK!

Lars Gradén

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37230
Medlemskap
2025
Det finns flera gratis ställplatser (inkl. gratis el) i både Tyskland och Frankrike som vi nyttjar t.o.r. till vår övervintring i Spanien. Bor på camping bara när vi behöver duscha rejält och tvätta kläder/sängkläder, dock inga längre perioder.

Dom få gångerna vi hamnat på en Svensk camping har gjort att vi avstår helst att campa i Sverige. Dyrt, kräver tydligen bokning, mycket folk, hundar och barnfamiljer, nej tack.

Ett bra tips däremot är ställplatser i Gbg norra skärgården där vi har bott en vecka under reliningen i vårt hus, kostnad 230kr inkl. el. Helt OK!
Super, har du några tips?

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Tog, i samband med påskhelgen, in på Knaus Camping vid Bernkasel Kues, Måsel. Frågade inte efter priset men det var tilltaget visade det sig. Allt ingick visserligen men på räkningen hade de lagt på en avgift/dag för var och en av oss för duschen. Priset blev 675 SEK/dygn. Dyrt tycker jag även om campingen var fin om än inte överdådig.
Låter hemskt....Tyska campingar har ju alltid tidigare haft humana priser. Du tror inte att det var något speciellt pris över påsken? När vi tidigare åkte runt i Tyskland med husvagn tog vi även in på Knaus campingar. Jag har inget minne av att dessa skulle vara anmärkningsvärt dyra.

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Om du kör förbi Bernkasel Kues och fortsätter en halvmil så ligger den alldeles utmärkt ställplats till höger.

Wohnmobilstellplatz „Brauneberger Juffer” den är alldeles vid floden. 15,00 Euro pro Nacht, inkl. Strom, Wasser, WLAN und ab dem 1.4.2025 VRT Gäste-Ticket.
Den, och fler, finns med i vår samling av husbilsplatser här men några dagar över påsken kände vi för en plats närmare centrum och med campingens bekvämlighet. Vi brukar variera mellan ställplatser och någon camping ibland.

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Låter hemskt....Tyska campingar har ju alltid tidigare haft humana priser. Du tror inte att det var något speciellt pris över påsken? När vi tidigare åkte runt i Tyskland med husvagn tog vi även in på Knaus campingar. Jag har inget minne av att dessa skulle vara anmärkningsvärt dyra.
Blev faktiskt lite förvånad men troligen för storhelg. I Sverige har campingar börjat på med att inte hyra ut enstaka dygn under vissa storhelger utan man är tvingad att boka hela helgen om man vill ha en plats.:mad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Blev faktiskt lite förvånad men troligen för storhelg. I Sverige har campingar börjat på med att inte hyra ut enstaka dygn under vissa storhelger utan man är tvingad att boka hela helgen om man vill ha en plats.:mad:
Jepp det är ett riktigt otyg. Tur det finns konsumentmakt. Bara skippa såna campingar. Låt dom sitta med tomma platser

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jepp det är ett riktigt otyg. Tur det finns konsumentmakt. Bara skippa såna campingar. Låt dom sitta med tomma platser
Det har ju pågått länge. Risken att dom står med tomma platser på storhelgerna är nog väldigt liten eftersom trycket är stort då.
Man kan ju förstå dom, om någon bokar bara påskafton, lär ju troligtvis platsen stå tom dagarna före och efter, det blir en dålig affär.
Jämför t.ex. fjällstugor, försök boka bara julafton eller nyårsafton.

Senast ändrad:
Toppen