• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dynamit fiskare

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.150
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
God kvall alla Hb-vanner...

Jag sitter just nu pa ett internet cafe.... ca 15 km syd vast Kalamata..... Just nu har jag ingen egen dator..... men raknar med att fa de siste delarna i slutet av nasta vecka....
Att jag skriver har idag beror pa att jag kanner att jag maste informera om min senaste hendelse.... I dag sa fiskade jag pa min vanliga plats.... jag fangade ett par barracudor {luttsos som de heter pa grakiska.}..... den forsta aterslapte jag..... nar jag skulle aterslappa nasta sa undrade nagra man om de kunde fa fisken.... vist kunde de fa den..... jag fiskade vidare och fangade den tredje som de ocksa fick.....
Sen var det ingen napp pa en timme... men vi sag manga fiskar och en del riktig stora.... som givitvis inte nappade... Plotsligt hor jag ett dovt muller.... vander mig mot ljudet...... och ser att mannen fiskade med "light dynamit"..... Va fan.! ar detta var min forsta tanke.... sen kom de andra att mannen forstor djurlivet i havet och ar bara ute efter nagra fiskar.... som tyvarr har ett hogt kilo pris i dagslaget..... en av mannen har huoppat i vattnet och samlar in fisken i en svart "vaska".... jag vander mig mot de andra och visar med hande och kroppspraket att jag gillar inte detta..... Beslutar mig for att avsluta mitt fiske...... gar bort till de tre som star kvar och pekar vart han skall simma for att plocka upp dod fisk.... Sen sager jag till mannen..... Jag gillar inte vad ni haller pa med.... detta ar forbjuden..... och ser jag er har en gang till sa ringer jag polisen..... det var ju bara en lite bomb sager ena mannen..... detta ar inte fiske ni fordarvar djurlivet och for andra..... nasta gang ringer jag polisen.... ok... vi skall ga sage en av mannen....
jag gar tillbaka till hb:en tar fram kameran och fotar nagra av dem och en bil som tva av mannen aker i....
Senare pa dagen gar jag bort till det enda huset som ar i narheten.... jag vet att kvinnan kan lite engelska...... sa jag fragar vad de gor nar man fiskar med dynamit har i omradet..... Ohhhh vi gor inget... for har ar sa ensligt skulle nagot handa sa kan vi inte ropa pa hjalp.... Och du skall noga tanka efter vad du gor sager kvinnan.......
Jag har beslutat mig for att stanna ett tag till..... for just nu kanner jag att jag gor nytta har....... och jag ar inte radd for nagon av dem....

Nu lagger jag ut foto pa dynamitfiskarna sa om nagot skulle handa mig har pa denna plats..... da kanske nagon har i klubben kan sanda information och foton till polisen....
sen lamnar jag over vad som skall handa till han dar uppe..... inschallar som jag brukar saga.....

Jag hoppas att ni far hora av oss framover nar min nya dator ar igang......

Kram Peter & Wovi
 

Bilagor

  • P1020148.JPG
    P1020148.JPG
    115,9 KB · Visningar: 9
  • P1020149.JPG
    P1020149.JPG
    152,5 KB · Visningar: 7
  • P1020150.JPG
    P1020150.JPG
    211,3 KB · Visningar: 6
  • P1020151.JPG
    P1020151.JPG
    114,8 KB · Visningar: 9
  • P1020152.JPG
    P1020152.JPG
    218,3 KB · Visningar: 5
Toppen