• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duschreparation

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Jag skall just byta matta på väggen inne i duchen. Nu har jag problem. Hur får jag bort plasthöljet från väggen? Jag har provat att dra den uppåt och kommer ca 4cm sen tar det stopp. Ska man lossa vattenkranen, men hur?​
 

Bilagor

  • -- 033.jpg
    -- 033.jpg
    594,4 KB · Visningar: 12
F

F.d. 30199

Guest
Sv: Duschreparation

Hej ! Jag har en likadan duchhörna till utseende och min var skruvad i sidorna o tätad med silikon mvh Niclas o Maria
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Sv: Duschreparation

Är det så att man ska trycka ihop den inåt så att man kommer åt skruvarna?
 
F

F.d. 30199

Guest
Sv: Duschreparation

Hej ! Min var skruvad med 5 på varje sida ! Det satt en plast hatt på dom men din måste vara gömd bakom vita listen !? Mvh Niclas o Maria
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
513
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: Duschreparation

Denna verkar vara nerskjuten i skenor/lister.
Du måste lossa rören/slangar till kranen någonstans.
Tror jag....
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Sv: Duschreparation

Tack alla !! Nu har jag löst det hela, jag tog in cupevärmaren i duchrummet och värmde på så att plasten blev lite mjukare, sen klämde jag in den så att jag kunde få ut den ur skenan. Det var lite kallt i husbilen när jag provade första gången och då var plasten lite hårdare, men med lite värme så löste sig detta. Mvh caysson
 
F

F.d. 30199

Guest
Sv: Duschreparation

Hej !vad bra att det gick väl !lycka till Niclas o Maria
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Sv: Duschreparation

Tack Niclas och Maria! Nu har jag tagit bort mattan från väggen och all lim som dom har strängat på väggen för att få mattan och sitta. Det var det värsta jobbet att få bort alla strängar men nu är det gjort. Mvh Caysson
 
Toppen