Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad tror ni om en 3,0a som gått 10 tusen mil?
Borde väl hålla mer än 10 tusen! Men med tanke på att den alltid går med "full last" till skillnad mot personbilen!
Vad kan man förvänta sig?
Med andra ord, vågar man?
Fiat 3.0 är en kraftig motor som går flera tiotusentals mil. Den har dessutom ingen kamrem, vilket gör att du slipper det bekymret. Är den bara servad som den ska, så ska själva motorn inte vara något problem. Du skriver inte vilken årsmodell det är, men åldern tar ju ut sin rätt på slangar, multiribbremmar o andra rörliga delar.Vad tror ni om en 3,0a som gått 10 tusen mil?
Borde väl hålla mer än 10 tusen! Men med tanke på att den alltid går med "full last" till skillnad mot personbilen!
Vad kan man förvänta sig?
Med andra ord, vågar man?
Vad hände? Fick byta på min efter 6000mil. Gick inte att växla ibland?motorn är nog inga prblem...det är sämre med lamellerna...dom orkar inte med så stark motor..min hade bara gått 4 tusen mil...det var nån fjäder som hade kärvat..
Vad hände? Fick byta på min efter 6000mil. Gick inte att växla ibland?
Kopplingen kan ha tagit stryk är nog lätt att köra med högsta växel genom högt vridmoment men motorn lär funka braVad tror ni om en 3,0a som gått 10 tusen mil?
Borde väl hålla mer än 10 tusen! Men med tanke på att den alltid går med "full last" till skillnad mot personbilen!
Vad kan man förvänta sig?
Med andra ord, vågar man?
fick byta tryckplattan den kärvade frikopplingen,nån fjäder hade släppt...dåligt..17000 kr..Vad hände? Fick byta på min efter 6000mil. Gick inte att växla ibland?
Samma här men verkstaden kunde inte säga exakt vad problemet var. Dom hittade ett kärvande urtrampningslager, samt mycket tjockt och klumpigt fett på axeln, samt att en fjäder såg misstänkt ut. Fick betala allt självfick byta tryckplattan den kärvade frikopplingen,nån fjäder hade släppt...dåligt..17000 kr..
Fick läckage på slavcylindern på min -08 efter ca 10' mil. Mycket dyr affär > 40' SEK. Som tur var påbörjade och slutförde verkstaden jobbet utan att få OK, så med ARNs hjälp fick jag det utfört gratis.fick byta tryckplattan den kärvade frikopplingen,nån fjäder hade släppt...dåligt..17000 kr..
Lät väldigt dyrt..!Fick läckage på slavcylindern på min -08 efter ca 10' mil. Mycket dyr affär > 40' SEK. Som tur var påbörjade och slutförde verkstaden jobbet utan att få OK, så med ARNs hjälp fick jag det utfört gratis.
Det tyckte jag också. Det gjordes av en lastbilsverkstad som Fiatverkstaden hänvisade till eftersom de inte själva hade tillräcklig lyftkapacitet. Jag hade aldrig accepterat priset om jag själv skulle betala, men verkstaden gav ingen offert vare sig till mig eller försäkringsbolaget, utan satte bara igång med jobbet. Klage hos ARN och fik rätt.Lät väldigt dyrt..!
Min 2.3L MultJet 2011 som gått 8600 mil pajade också slavcylindern på. Passade då på att byta kopplingspaketet när man ändå tagit ned växellådan. Fick betala 24.300SEK på Fiat Proffesional -verkstad. Tyckte det var dyrt...men 40' SEK, huuuu!
Ja, grattis till att du fick rätt!Det tyckte jag också. Det gjordes av en lastbilsverkstad som Fiatverkstaden hänvisade till eftersom de inte själva hade tillräcklig lyftkapacitet. Jag hade aldrig accepterat priset om jag själv skulle betala, men verkstaden gav ingen offert vare sig till mig eller försäkringsbolaget, utan satte bara igång med jobbet. Klage hos ARN och fik rätt.