• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ducato 1990 - mislyd fra kobling

F

F.d. 4195

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: 280
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,0 benzin, 75hk
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: ?
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Växellåda
Hej
jeg har en burstner, Fiat Ducato, benzin 75hk, 1990.

den har kørt ca.6000mill

når jeg træder koblingen i bund, så kommer der en mislyd.. ligesom noget der skraber i mod noget metal. det er kun når motoren er varm, og ikke ret meget.

jeg tror det er et leje, men jeg ved ikke hvilket og hvor alvorligt det er.

er der nogle der har haft samme problem ,eller ved hvad det kan være?

på forhånd tak!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Hörs det inte när kopplingen är nedtrampad halvvägs är det förmodligen stödlagret för växellådans ingående axel som sitter i svänghjulet.
//W

F

F.d. 4195

Guest
okay takk så mycke... jeg må til mekanikeren og høre nærmere. men det er jo altid godt at være forberedt.

jeg håber ikke det bliver alt for dyrt!!!!

F

F.d. 4195

Guest
Hej igen

jeg huskede fejl... det er når jeg slipper kompliment at lyden kommer!!!

når jeg kobler ind hørs ingenting, men når jeg kobler ca. halvt ind, så kommer skrabe- lyden.

er det noget andet så?

F

F.d. 4195

Guest
Hej igen

jeg huskede fejl... det er når jeg slipper koplingen at lyden kommer!!!

når jeg kobler ud hørs ingenting, men når jeg kobler ca. halvt ind, så kommer skrabe- lyden.

er det noget andet så?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
JohannesM skrev:
Hej igen

jeg huskede fejl... det er når jeg slipper koplingen at lyden kommer!!!

når jeg kobler ud hørs ingenting, men når jeg kobler ca. halvt ind, så kommer skrabe- lyden.

er det noget andet så?

Låter som att lamellerna är nedslitna. Slirar den på kopplingen om du belastar motorn?
//W

F

F.d. 4195

Guest
Hej

Nej - koblingen slirar inta når jeg belaster motoren - Jeg tror ikke der er noget i vejen med kopplingen.

Jeg var ved mekanikerne.. Han mener at det er stödlegret som er gået i stykker

Kan det passe at det ikke går nogen forskel... han mente ikke at det hastede med at få det skiftet?

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2026
Där sitter ett antal fjädrar i lammel centrum som funkar som ryckutjämnare .Jag skulle sätta en peng på att dom är kass.Då skramlar det när kopplingen är uppsläppt eller när man kör i jämn fart utan belastning.

Toppen