• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Dubbla vattentankar Adria

Sakke

HBK Medlem
Kommun
Salem
HBK-Nr
35622
Medlemskap
2026
Hej,

Försöker förstå hur vattentankarna i min Adria 701 Supersonic -14 är kopplade.
Det är en tank under golvet som det står 110L på och så finns det en tank under soffan som det inte står något på vad jag hittat.

Är dessa sammankopplade så att den ”undre” tanken fylls förs vid påfyllning och när den är full så fylls den andra? Det verkar vara tankmätare på båda tankarna så hur räknar den då ut hur mycket vatten man faktiskt har enligt panelen?

Har någon även koll på totala volymen i dessa 2 sammanlagt?

Tack och bock i förväg

Hej,

Försöker förstå hur vattentankarna i min Adria 701 Supersonic -14 är kopplade.
Det är en tank under golvet som det står 110L på och så finns det en tank under soffan som det inte står något på vad jag hittat.

Är dessa sammankopplade så att den ”undre” tanken fylls förs vid påfyllning och när den är full så fylls den andra? Det verkar vara tankmätare på båda tankarna så hur räknar den då ut hur mycket vatten man faktiskt har enligt panelen?

Har någon även koll på totala volymen i dessa 2 sammanlagt?

Tack och bock i förväg
Hej
Jag hade en Supersonic med denna lösning.
Det var Adrias lösning på att öka färskvattenvolymen. Har för mig att den totala mängden var 180 liter. Fick lite problem med läckage i ovankant på den nedersta tanken. Och det fortsatte så länge vattnet tryckte på från den övre tanken.
Men Skadeverkstaden i Varalöv fixade detta galant. Sedan funkade det sålänge jag hade den kvar.

Mvh Per

Hej
Jag hade en Supersonic med denna lösning.
Det var Adrias lösning på att öka färskvattenvolymen. Har för mig att den totala mängden var 180 liter. Fick lite problem med läckage i ovankant på den nedersta tanken. Och det fortsatte så länge vattnet tryckte på från den övre tanken.
Men Skadeverkstaden i Varalöv fixade detta galant. Sedan funkade det sålänge jag hade den kvar.

Mvh Per
Tack för svaret.
Får hålla koll att det tätar ordentligt på nedre tanken så jag inte får läckage på samma sätt.

Tack för svaret.
Får hålla koll att det tätar ordentligt på nedre tanken så jag inte får läckage på samma sätt.
Jag hade samma variant på min förra bil,ett tips är att inte dra åt locket för hårt, inte mer än att det är tätt.

Tillbaka
Toppen