• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dubbel DIN i Ducato?

F

F.d. 8765

Guest
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Tack Master
Den apparaten verkar bra till det priset. Den blev jag intresserad av. Problemet är bara det att jag kan inte ett ord tyska. Så jag vet inte hur man beställer varor och vad frakten kostar. Skall man betala svensk moms?
 
F

F.d. 55383

Guest
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Något kryptisk rubrik för den oinvigda, men är det någon som installerat en dubbel DIN bilstereo (modell dubbelt så hög) med DVD och 7" skärm i sin Fiat Ducato?

Den Blaupunkt stereo/GPS som sitter i Burstner'n är värdelös på alla sätt (dåligt ljud, glappar, svårbegripliga knappar och funktioner, måste flippa upp luckan för att få in en CD, GPS funktionen behövs inte då jag har en separat), såg att det finns utrymme precis ovanför men att man då måste "frissera" bort lite plast/metall-fästen som sitter där för att få plats med en 2 x DIN apparat.

Med en sådan apparat kan man också koppla in backkameran och på så sätt slippa en display.
Hej, Om du kollar in på mina insändare så kan du se en DVD/Radio/display till sjötsel eller för filmer/backamera, Mp3, Usb etc för 1700:- på Parabolnet På Folkungagatan. Den apparaten har allt och fungerar utmärkt, får plats i en vanlig radiouttag, du kan plåcka bort displayen om du vill. Den är kanon.
Mvh Uppfinnaren Stefan
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Tim & Ing-Marie

Jag har klämt på ett par no-name maskiner och tycker resultatet är blandat.
Jag tror att om man inte är intresserad av tekniken utan bara vill använda funktionerna skall man nog hålla sig till kända märken eller minst ha teskört innan man köper på nätet.

Följande har jag hittils reagerat på på min No-name:

- Mycket högt grundbrus - Även fast volymen står på minsta eller inget alls hörs ett tydligt brus i bakgrunden. Det ökar visserligen inte med volymen men det är fruktansvärt irriterande när man lyssnar på låg volym. Känns lite dumt att behöva höja volymen på stereon för att överrösta stereon..

- Balans och fader har alldeles för grova inställningar. Omöjligt att hitta rätt inställning

- Kvitteringspipet från när man trycker på en knapp finns bara i ett läge - Hög volym i alla högtalare, oavsett vilken volym på musiken jag har.

- Menyerna är inte speciellt snygga eller intuitiva. Den fina meny man fick se på kartongen och i annonsen vara i princip bara för första sidan. Resten av menyerna är väldigt spartanska och enkla.

Generellt tror jag det är så med många kinaprylar. Rolig teknik och många funktioner till ett bra pris. Bristerna finns i detaljerna och hur man använder dem.
Köper man en no-name maskin över nätet eller av en skutthandlare skall man nog ha inställningen att garantin varar max ett år sedan är det bara att slänga och köpa nytt om den går sönder. Om handlaren är borta så är ju alla chanser att få den lagad borta. Tror ingen verkstad i sverige vill eller kan ta in en sådan för rep.
Det ovan har inte stoppat mig då jag älskar teknikprylar. Halva nöjet är ju faktiskt att få öppna kartongen och testa alla roliga funktioner

Dessa ställen har jag handlat från och det har aldrig varit några problem med leveranser.
http://www.dealextreme.com/
http://www.chinavasion.com/
http://stores.ebay.com/MOBILESELLER8-T-Dimension-Car-Shop

Denna maskin har jag sett att andra sålt i Sverige till dubbla priset:
http://www.chinavasion.com/product_info.php/pName/road-king-7-inch-highdef-car-dvd-player-with-gps-and-dvbt/
Intressant med den är den höga upplösningen på skärmen.
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Tim & Ing-Marie

Jag har klämt på ett par no-name maskiner och tycker resultatet är blandat.
Jag tror att om man inte är intresserad av tekniken utan bara vill använda funktionerna skall man nog hålla sig till kända märken eller minst ha teskört innan man köper på nätet.

Följande har jag hittils reagerat på på min No-name:

- Mycket högt grundbrus - Även fast volymen står på minsta eller inget alls hörs ett tydligt brus i bakgrunden. Det ökar visserligen inte med volymen men det är fruktansvärt irriterande när man lyssnar på låg volym. Känns lite dumt att behöva höja volymen på stereon för att överrösta stereon..

- Balans och fader har alldeles för grova inställningar. Omöjligt att hitta rätt inställning

- Kvitteringspipet från när man trycker på en knapp finns bara i ett läge - Hög volym i alla högtalare, oavsett vilken volym på musiken jag har.

- Menyerna är inte speciellt snygga eller intuitiva. Den fina meny man fick se på kartongen och i annonsen vara i princip bara för första sidan. Resten av menyerna är väldigt spartanska och enkla.

Generellt tror jag det är så med många kinaprylar. Rolig teknik och många funktioner till ett bra pris. Bristerna finns i detaljerna och hur man använder dem.
Köper man en no-name maskin över nätet eller av en skutthandlare skall man nog ha inställningen att garantin varar max ett år sedan är det bara att slänga och köpa nytt om den går sönder. Om handlaren är borta så är ju alla chanser att få den lagad borta. Tror ingen verkstad i sverige vill eller kan ta in en sådan för rep.
Det ovan har inte stoppat mig då jag älskar teknikprylar. Halva nöjet är ju faktiskt att få öppna kartongen och testa alla roliga funktioner

Dessa ställen har jag handlat från och det har aldrig varit några problem med leveranser.
http://www.dealextreme.com/
http://www.chinavasion.com/
http://stores.ebay.com/MOBILESELLER8-T-Dimension-Car-Shop

Denna maskin har jag sett att andra sålt i Sverige till dubbla priset:
http://www.chinavasion.com/product_info.php/pName/road-king-7-inch-highdef-car-dvd-player-with-gps-and-dvbt/
Intressant med den är den höga upplösningen på skärmen.
Tack Roger för ett uttömmande svar. Man kanske ska se upp, men det är lockande.
Och förresten GOD JUL.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Jag tittade på länken till den spanska firman.denna apparat har Igo8 som gps program och det är ett riktigt bra navigationsprogram. Dden har windowsCe som operativsystem. Men hur bra hårdvaran är är ju frågan.
 
F

F.d. 54888

Guest
Sv: Dubbel DIN i Ducato?

Hej

Her lige fået monteret denne Pioneer AVIC F10BT i min Fiat Ducato (Chausson Sweet).
Er ved at lære den at kende - indtil videre det bedste multimedie anlæg jeg har prøvet .
Bakkamera virker rigtig godt.
GPS som jeg kun har prøvet i Danmark ser ud til at fungere bedre end det VDO anlæg jeg har i min personbil.
DVD og radio er jeg igang med at lære at kende.
Sidst men ikke mindst - den ser kanon flot ud i det 2 din hul Fiat Ducato har lavet til et anlæg som dette.

Hilsen Johnny











Add to wishlist


avicf10bt_main_gallery.jpg
AVIC-F10BT

Stor | Hent





Find forhandler

Main Features

  • Samtidig navigation og AV-underholdning Ja
  • Betjening via skærmberøring Ja
  • Skærmstørrelse 7" nedskydelig WVGA-skærm
  • Bluetooth Ja
  • Indstillelig taste- og displaybelysning (+) Ja
    Match knap- og displaybelysningen med interiøret i din bil. Alle vores NavGate-systemer kan fås i hele RGB-farvepaletten (Rød, Grøn og Blå), så du kan tilpasse og matche systembelysningen efter din smag.

  • Multi-Sensor Navigation Ja
  • Afspiller • Din CD- og DVD-samling (inkl. CD-R/-RW, DVD-R/-RW disks)
    
• MP3, WMA, iTunes (AAC) og WAV musik på CD, DVD, SD-kort og USB
    
• JPEG digitalfotos (gør opstartsbilledet på din skærm personligt)
    
• MPEG4-, WMV og H.264-video fra SD-kort og USB
    
• DivX-filer fra CD og DVD
    
• Din iPod og iPhone via det valgfri CD-IU50V-kabel
    
• Din USB-enhed via indgang på bagside
    
• Andre AV-enheder via 2 aux-indgang på bagside
  • Dual-zone underholdning Ja
  • DVD-områdekode 2
  • Radio Ja
  • Stemmestyring Ja
  • Mulighed for tekst-til-tale Ja
  • Stemmegenkendelse (+) Ja (for Bluetooth-, destinations- og lydindgangsfunktioner)
    voiceGuidance.gif
    Med stemmegenkendelse kan du via stemmekommandoer styre en række navigations-, Bluetooth- og audiofunktioner.

    Denne teknologi kan genkende og godkende ord i konverserende tale ved at filtrere alle unødvendige lyde og sætninger fra, så du ikke behøver lære en liste af forudbestemte kommandoer udenad.

    Lande, hvor adresseangivelse med stemme er tilgængelige:
    • Holland (på hollandsk)
    • Frankrig (på fransk)
    • Tyskland (på tysk)
    • Storbritannien (på engelsk)
    • Italien (på italiensk)
    • Spanien (på spansk)

    Andre stemmegenkendelsesfunktioner end adresseangivelse fungerer på de angivne 6 sprog, uafhængigt af landet. I Belgien kan man for eksempel bruge hollandsk eller fransk til stemmestyret håndfrit opkald.

  • Installationstype 2-DIN, in-dash
  • Tyverisikring Ja

Navigation Features

  • Korttype Præinstalleret i indbygget flash-hukommelse
  • Navigationsdækning (+) 44 europæiske lande ('forbindelsesveje' til 9 lande)
    Kortdækningen i vores 2009-serie af sat nav-systemer omfatter hele Europa, med ikke mindre end 9 millioner kilometer i 44 lande
    If you own a NavGate older than 2009, you can upgrade your map content by purchasing a map update.
    Dækningsområderne omfatter:
    Andorra Østrig Benelux BulgarienKroatienTjekkietDanmark Finland Frankrig Tyskland Gibraltar Grækenland Ungarn Irland ItalienLiechtenstein MaltaMonaco Norge Polen Portugal San Marino Slovakiet Slovenien Spanien Sverige Schweiz De Baltiske Lande Vatikanstaten TyrkietStorbritannien (inkl. Nordirland)såvel som forbindelsesveje til:
    AlbanienHviderusland Bosnien og Hercegovina Makedonien Moldova Montenegro Rumænien SerbienUkraine
  • Interessepunkter (POI) 6 millioner
  • NavGate Feeds brugerdefineret oprettelse af POI (+) Ja
    Sagt med enkle ord giver NavGate Feeds dig mulighed for fuldt ud at udbygge og tilpasse dit sat nav-system til dine egne kørselsbehov, så du kan:
    Oprette dine egne interessepunkter (POI) som f.eks. sportsklubber, indkøbssteder og golfklubber fra internettet og tilføje dem til dit sat nav-system. Praktisk taget et hvilket som helst sted, som f.eks. campingpladser, skiferieområder, stadioner eller turistdestinationer, kan oprettes som interessepunkter. Du noterer blot adresseoplysningerne i en CSV-fil, så søger NavGate Feeds efter dem via en websøgning, idet systemet konverterer oplysningerne, så de kan læses af dit sat nav-system./td>Oprette kørselsrapporter, hvilket er særlig nyttigt, hvis du har brug for at beregne dine rejseomkostninger i en given periode. Med denne funktion kan du holde styr på alle de rejser, du har foretaget, og få et overblik over dem og det antal kilometer, du har rejst. Du kan også se, hvor økonomisk du har kørt. ‘Eco Report’ giver dig en vurdering af dine accelerations- og bremsedata og beregner også dine CO2-udledninger. Du kan derefter se en grafisk fremstilling af disse data på din pc. (gælder kun AVIC-F10BT og F310BT)Du kan downloade NavGate Feeds gratis. Du opretter blot en konto og registrerer dit NavGate-system<.
  • Bykort Ja
  • Vartegn i 3D (+) Ja
    Mere end 2.000 af Europas berømteste vartegn er blevet indføjet i vores navigationssoftware.

    Der er adgang til disse vartegn, som f.eks. Eiffeltårnet i Paris eller Colosseum i Rom, når der navigeres i 3D-mode.

    3dLandmark2.gif


  • TMC-modtagelse af trafikinformation Ja
  • Stemmestyring, sprog 18 sprog understøttes: britisk engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, hollandsk, flamsk, svensk, dansk, portugisisk, norsk, polsk, græsk, finsk, tjekkisk, ungarsk, rumænsk, tyrkisk
  • Stemmegenkendelse, sprog (+) Hollandsk,engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk
    voiceGuidance.gif
    Med stemmegenkendelse kan du via stemmekommandoer styre en række navigations-, Bluetooth- og audiofunktioner.

    Denne teknologi kan genkende og godkende ord i konverserende tale ved at filtrere alle unødvendige lyde og sætninger fra, så du ikke behøver lære en liste af forudbestemte kommandoer udenad.

    Lande, hvor adresseangivelse med stemme er tilgængelige:
    • Holland (på hollandsk)
    • Frankrig (på fransk)
    • Tyskland (på tysk)
    • Storbritannien (på engelsk)
    • Italien (på italiensk)
    • Spanien (på spansk)

    Andre stemmegenkendelsesfunktioner end adresseangivelse fungerer på de angivne 6 sprog, uafhængigt af landet. I Belgien kan man for eksempel bruge hollandsk eller fransk til stemmestyret håndfrit opkald.

  • Menu, sprog 17 sprog understøttes: britisk engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, hollandsk, svensk, dansk, portugisisk, norsk, polsk, græsk, finsk, tjekkisk, ungarsk, rumænsk, tyrkisk
  • Drag & Drop Menu Setting (+) Ja
    Opret din egen genvejsmenu, der kan fungere som din startmenu.

    Den giver nemmere adgang til hyppigt brugte funktioner. Du skal blot trække ikonerne ind i din menu og slippe dem, så fungerer de som et hurtigt link til funktionerne.

Bluetooth Features

  • Parrot Bluetooth-modul Ja
  • Håndfri opkald Ja
  • Musik-streaming Ja
  • Ekstra Bluetooth-egenskaber • Stemmegenkendelse
    • Tekst-til-tale-funktion
    • Overførsel af telefonbog
    • 1000 poster for hver bruger (op til 5 brugere)

iPod Compatibility

  • Forberedt til iPod Ja, via CD-IU50V kabel-(ekstraudstyr)
  • Fungerer med iPhone Ja
  • Kompatible genereringer (+) Fra og med september 2005
    For your ease of reference, here is a list of the iPod Generations we refer to:

    Apple Product</STRONG>
    Generation / Release Date
    Firwmare version
    iPodTouch.gif
    iPhone 3G
    September 2008
    2.0​
    iPhone
    November 2007
    2.0​
    iPodTouch.gif
    iPod Touch (Generation 2)
    September 2008
    2.1.1​
    iPod Touch (Generation 1)
    September 2007
    1.1.5​
    iPodClassic.gif
    iPod Classic - 120GB
    September 2008
    2.0.0​
    iPod Classic - 80GB, 160GB
    September 2007
    1.1.2​
    iPodNano_4thgen.gif
    iPod Nano (Generation 4)
    September 2008
    1.0.2​
    iPodNano_3rdgen.gif
    iPod Nano (Generation 3)
    September 2007
    1.1.3​
    iPodNano_2ndgen.gif
    iPod Nano (Generation 2)
    September 2006
    1.3.1​
    iPodNano_1stgen.gif
    iPod Nano (Generation 1)
    September 2005
    1.3.1​
    iPodVideo_5thgen.gif
    iPod Video (Generation 5)
    October 2005
    1.3.0​
    iPod_4thgen.gif
    iPod Click Wheel (Generation 4)
    July 2004
    1.2.1​
    iPod_3rdgen.gif
    iPod Dock Connector (Generation 3)
    April 2003
    2.3.0​
    iPodPhoto_4thgen.gif
    iPod Photo
    October 2004
    -​
    iPodMini_2ndgen.gif
    iPod Mini
    January 2004
    1.4.1​
    Notes:
    * Pioneer cannot guarantee the future compatibility of our products with any iPod (or iPod firmware update) which is released after the Pioneer product release.
    * The compatibility information is based on the above-mentioned firmware version.
    * iPod shuffle is not supported. Only iPods with a "30-pin Dock Connector" are connectable.

  • Understøttede funktioner • Batteriopladning
    
• Browsing af lister
    
• Musikafspilning
    
• Videoafspilning
    
• Overførsel af albumcovers

Expandability

  • RCA AV-indgang 2 minijack-indgange, bag
  • RCA AV-udgang på bagside 1
  • RCA pre-out udgange (+) 3 (F + R + S/W)
    RCA pre-out udgange gør det let for dig at udvide dit lydsystem. Alt efter om din NavGate-enhed har 1 eller 3 RCA pre-out udgange, kan du tilpasse dit lydsystem med separate forstærkere til de forreste højttalere, de bageste højttalere og/eller subwooferen.

    Med RCA pre-out udgangene kan du skabe nøjagtig den lyd, du gerne vil have, med fokus på fuld fleksibilitet.

  • SD-kortindgang Ja (bag nedglidende frontpanel)
  • USB Input Ja (inkl. indgangskabel til bagside)
  • Opkobling til bærbart apparat Ja, via CD-RM10-kabel (ekstraudstyr)
  • Indgang på bakkamera Ja, til bakkameraerne ND-BC2 eller ND-BC20PA (ekstraudstyr)
  • Direct Sub Drive Ja
  • Hard Wired Remote Ready Ja
  • Højspændingsudgang (+) 4V
    Ved at give et stærkt signal med mindre støj og mere definition reducerer højspændings pre-out udgangene kravet til en forstærkers indgangskreds, så den kan arbejde med lavere forstærkningsindstillinger. Dette betyder, at lydkvaliteten forbedres, og at dynamikområdet udvides.


Audio
 
Toppen