• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

dubbdäck eller inte

• Startad av Startad av F.d. 11293
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 11293

Guest
jag skall nu inhandla vinterdäck, jag vill ha synpunkter o råd på om jag skall skaffa med eller utan dubb.
:wub:

Sv: dubbdäck eller inte

Om du ska resa utomlands under vintern är valet redan givet - dubbfritt. Jag har kört med dubbfritt och tycker det fungerar bra. Däremot har jag behövt använda kedjor när jag skulle åka upp för branta backar i Alperna när det varit mycket snö.

Skulle jag bara köra i Sverige skulle jag nog välja dubbat.

Vill du slippa byta mellan vinter- och sommardäck så välj Michelin Agility Snow and Ice. Vi kör på dem hela året och är helnöjda.

jag har nya continental sommardäck, men jag skall köra bilen hela året var det tängt och bara i Sverige, så jag måste byta däck.
:)

Hej
Som norrlänning så kör jag med dubbade vinterdäck, jag anser att i alla fall här uppe finns inget alternativ på hårdpackade snövägar och isvägar.

föresten....
Man får väll bara ha dubbade vinterdäck på fordon som väger upp till 3500kg (inte riktigt säker nu... :o)
jag klarar mig på grammet men vet inte vad ditt "hus" väger ?

jag har 215/70 15 på bilen (står så i regpappren också) får jag lägga på 225/70 15 om det finns plats.
Jag har hittat däck till bra pris med dom måtten och dessa är med dubb
:)

Senast redigerad av en moderator:

Lycka till med dubbdäcken, Dotorparn. Då kan vi ha en "miniträff" i vinter också!
:yes:

Skämt åsido vi ångrar inte att vi satte på dubbade vinterdäck. Bara en Tysklandsresa skulle få oss att byta till dubbfritt!

hälsningar från oss i Skjutsbol

Tillbaka
Toppen