• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dropp från taklucka

F

F.d. 52908

Guest
Hej. Fick några vattendroppar vid två tillfällen från den stora takluckan. Blev naturligtvis orolig och bad verkstaden titta på detta och ev.täta om det behövdes.
Han tog bort dekorramen och mätte ev.fukt och det var torrt och indikerade ingen fukt. Bedömde då att det är onödigt och att riva loss och täta om. Har någon råkat ut för detta och kan ha någon idé var det lilla droppet kan komma ifrån?
/sören

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Dropp från taklucka

Ofta är ju inte luckorna helt lufttäta heller pga lagstadgad ventilation.

Jag har erfarit att det vid kraftigt slagregn kan skvätta på taket in under luckan och att vattendroppar kan leta sig in samma väg som ventilationsluften skall ta.

F

F.d. 52908

Guest
Sv: Dropp från taklucka

Hej. Kan nog va som du säger MichaelS. Ser att gummilisten gör vissa uppehåll just för ventilationen. Kanske man inte ska täta det, bra att kunna andas och dropparna går ju inte in i taket.
/sören

Toppen