• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Drivmedelspriset

S

suneAl

Guest
Detta är vad som väntar oss!

Om Bensin priset höjs så följer med ALL säkerhet Diesel priset också.

Detta med Elbil fungerar i städerna men landsbyggden ??????

Häls 571

:mcride::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::mad::mad::mad::mad::mad:

Bilagor

• Bensinpriset.jpg
    Bensinpriset.jpg
    1,9 MB · Visningar: 32
  • Bensinpriset1.jpg
    Bensinpriset1.jpg
    174,8 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Sv: Drivmedelspriset

Tur man tankar diesel då ;) :) .... Sen en annan sak vad tjänar vi i timmen år 2020 det kanske inte är så stor %uell ökning .

Det är lite konstigt att "någon" inte tagit fram en elbil i typ komposit eller annat lättviktsmaterial och sedan integrerat "mjuka"solceller i karossen , tänk om bilen var av kombimodell och hade hela taket och motorhuven men solceller hmmm jag får byta yrke .

Dom håller ju på och gör elbilar utanför Göteborg på Fiat 500 karosser men vet inte hur långt det har kommet .

Aktionsradien på en el-bil räcker gott och väl för min körning .

Senast ändrad:

Jag tror inte det kommer att finnas en sanning när det gäller alternativa drivmedel.
Utvecklingen går framåt när det gäller andra material än plåt i bilar.

På batterisidan likaså, och om elbil inte är ett alternativ för landsbygden så finns
det ett antal olika varianter av hybrider i framtiden.

// Pär

Två inlägg har raderats eftersom de handlade om partipolitik vilket strider mot forumreglerna.

/Michael, HBK Web

Såg en del av ett program igår som handlade om just el-bilar. Det som var intressant här var att gm gått in och köpt en majoritetspost i ett batteriföretag som hade utvecklat nya batterier. Dock var detta för ca 15 år sen och för 10 år sen sålde gm sin del till exxon/texaco och hela projektet lades ner. Hmmm, undrar varför. Man blir ganska rädd när man hör vilka krafter som ligger bakom allt detta.

Tillbaka
Toppen